Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DÖNEM PROJESİ |
İkinci düzey |
BSM 777 |
Zorunlu |
3 |
30.00 |
30.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Sinan GERÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
BÖLÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, Ödevlendirme
|
Dersin amacı
|
Tez çalışmasında yardımcı olmak amacıyla belirlenen konu üzerinde çalışma yapmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Belirli bir konu üzerinde araştırma, çalışma yapmak ve bunu yazılı, görsel, ve diğer sunum yöntemleriyle anlatmaktır.
|
1- |
Araştırma konusu seçmek
|
2- |
Seçilen araştırma konusunu tartışmak
|
3- |
Araştırmanın yapılma şeklini belirlemek
|
4- |
Araştırmanın belirlenen usullere göre yapılması
|
5- |
Araştırmanın sunumunun yapılması
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir konu üzerinde araştırma yapabilir.
|
2- |
Araştırmayı yapmak için mantıksal çerçeveyi kurabilir.
|
3- |
Araştırma adımlarını bilir ve uygular
|
4- |
Araştırma sonuçlarını yazılı, görsel veya diğer usullerle sunabilir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
|
|
3- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
|
|
5- |
Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
|
|
8- |
Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
10
|
5
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
30
|
60
|
Laboratuvar
|
5
|
10
|
50
|
Arazi çalışması
|
5
|
15
|
75
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
10
|
35
|
350
|
Toplam iş yükü
|
|
|
753
|
AKTS
|
|
|
30.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
2
|
20
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
120
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mühendislikte Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Şuayb Çağrı Yener, Muhammed Kürşad Uçar,Nobel Akademik Yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bilimsel Araştırma Teknikleri Ve Etik,
Murat Özdemir, Ercan Yılmaz, Deniz Örücü, Sedat Gümüş, Gökhan Arastaman, Nihan Demirkasımoğlu, Esef Hakan Toytok, Emel Tüzel İşeri, Nuray Kısa, Nazife Karadağ, Elif Daşçı Sönmez, Kısmet Deliveli, Ebru Doğruöz, Funda Uysal, PEGEM AKADEMİK YAYINCILIK
|
|