Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > NÜMERİK ANALİZ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÜMERİK ANALİZ Birinci düzey MAT 104 Zorunlu 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıf ortamında teorik ve uygulamalı ders anlatımı. Öğrenciler, programlı ders faaliyetlerinin %70’ine devam etmek zorundadır.
Dersin amacı Eşitliklerin köklerinin bulunması, doğrusal ve doğrusal olmayan denklem takımlarının çözümleri. Bir dizi veri kullanılarak ara değer bulma (enterpolasyon) ve dış değer bulma (ekstrapolasyon) işlemlerinin yapılması. H erhangi bir mertebede fonksiyonun veya fonksiyon bilinmeden onun yerine bir dizi veri noktaların türevinin alınması. Fonksiyonların veya bir dizi veri değeri verilen noktaların entegralinin alınması. Bayağı diferansiyel eşitliklerin çözümleri. K ısmi türevli sınır değer problemlerinin çözümüne yönelik uygulamalar ve çözüm yöntemleri. Bilinen bir dizi veri için uygun fonksiyonun belirlenerek eğri uydurulması.
Dersin tanımı Sayısal çözüm yöntemleri, ileri düzeyde matematiksel problemlerin bilgisayarda çözülmesi

Dersin içeriği
1- Taylor serileri
2- Taylor serileri
3- Kök bulma
4- İterasyonlar
5- Lineer denklem sistemleri ve Gauss Seidel ve Jacobi yöntemleri
6- Lineer denklem sistemleri ve Gauss Seidel ve Jacobi yöntemleri
7- Özdeğer , özvektör
8- Özdeğer , özvektör
9- İnterpolasyon ve yakınsama
10- İnterpolasyon ve yakınsama
11- Polinomial interpolasyonlar
12- Polinomial interpolasyonlar
13- Hata teorisi
14- Hata teorisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
3- Taylor serileri hakkında bilgi sahibi olması
4- Kök bulma hakkında bilgi sahibi olması
5- Lineer denklem sistemleri hakkında bilgi sahibi olması
6- Özdeğer özvektör hakkında bilgi sahibi olması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uzun, İ., Numerik analiz, 2.bs., Be ta, 2000
Yardımcı Kaynaklar Uzun, İ., Numerik analiz, 2.bs., Be ta, 2000

Ders ile ilgili dosyalar