Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EUCARYOTIC MOLECULAR GENETICS |
Üçüncü düzey |
AGS 644 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ULAŞ ÇINAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MEHMET ULAŞ ÇINAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ökaryot genetiğinde moleküler genetik kavramların öğretilmesi, moleküler bazda genetiğin kavranmasıdır
|
Dersin tanımı
|
Ökaryotlarda moleküler genetik yaklaşımlar
|
1- |
Genin moleküler yapısı: prokaryotik ve ökaryotik genler
|
2- |
Biyolojik çeşitliliği meydana getiren genetik olaylar; Rekombinasyon, ökaryot ve prokaryotlarda homolog rekombinasyonun moleküler mekanizması ve kontrolü
|
3- |
Homolog olmayan rekombinasyon DNA’nın transpozisyonu
|
4- |
Bakteri genetiği, viruslar ve plazmitler
|
5- |
Mutasyon, mutasyonların sınıflandırılması ve meydana geliş mekanizmaları
|
6- |
DNA onarımı, onarım mekanizmaları
|
7- |
Ökaryotik organel (mitokondri, kloroplast) genomlarında gen anlatım mekanizmaları
|
8- |
Arasınav
|
9- |
RNA dünyası ve yaşamın başlangıcı, kodlayıcı olmayan RNA’lar: rRNA, tRNA, miRNA, siRNA, snRNA, vb.
|
10- |
Yapısal ve işlevsel genomik, epigenetik mekanizmalar ve histon kodu
|
11- |
Özelleşmiş hücre tiplerini yaratan moleküler genetik mekanizmalar, gen ifadesinin transkripsiyon sonrası denetim mekanizmaları
|
12- |
Genomun moleküler anatomisi, gen aileleri, ökaryotik genomlarda tekrarlanan diziler
|
13- |
Genom haritalaması, genom projeleri: insan genom projesi; mikrobiyal genom projeleri; bitki genom projeleri
|
14- |
Gen ifadesinin translasyon sonrasındaki düzenleme mekanizmaları: fosforilasyon; metilasyon; asetilasyon; miristolasyon, vb.
|
15- |
Proteomik, protein işlenmesi, taşınması ve yıkımı
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genom yapısını açıklayabilmek.
|
2- |
Gen ekspresyonunun moleküler işlevlerini tanımlayabilmek.
|
3- |
DNA ve RNA mustasyonları ve fenotipik etkilerini anlamak.
|
4- |
Biyolojik çeşitliliği anlamak.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
14
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
14
|
42
|
Ödevler
|
5
|
10
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
3
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Molecular Biology of the Gene. Watson, J.D. et al. 6th ed. 2007. Benjamin Cummings. 2. Lewin’s Genes X. Krebs, J.E. et al. 10th ed. 2009. Jones and Bartlett Publishers. 3. Molecular Biology of the Cell. Alberts, B. et al. 5th ed. 2007. Garland Science. 4. Molecular Cell Biology. Lodish, H. et al. 6th ed. 2007. W.H. Freeman and Company.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|