Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (YAMAÇ PARAŞÜTÜ)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (YAMAÇ PARAŞÜTÜ) Birinci düzey UZM 304 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ADEM HASGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ADEM HASGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze, gösterip yaptırma
Dersin amacı Yelken yapmayı öğrenme, Ters Kalkış, Hız sistemi kullanma gibi eylemleri aldıktan sonra öğrencilerin IPPI 3 sertifikalandırmalarının yapılması
Dersin tanımı Yamaç paraşütü eğitimi

Dersin içeriği
1- Başlangıç seviyesinin tekrarı
2- Yelken
3- Ters Kalkış
4- Hız sisteminin kullanılması
5- Uçuşta sürüklenme
6- Kulak kapama
7- Yelken yaparken hava trafik kuralları
8- Yelken uçuşu uygulaması
9- Ters Kalkış tekniği ile kakış uygulaması
10- Uçuşta Hız sistemi kullanımı
11- İleri Yelken
12- İrtifa azaltma yöntemleri
13- Uçuşta kulak kapama uygulaması
14- İleri Yelken Uçuşu
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yelken tekniğini bilir
2- Ters Kalkış tekniğini kavrar
3- Hız sistemlerini kullanabilme ve uçuşta sürükleyebilme tekniğini uygular
4- Acil durumlarda ve irtifa azaltmayı bilir
5- Hava Trafik Kuralları bilir
6- Tepeye inişi gösterir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar Yamaç paraşütü tekamül el kitabı(THK)

Ders ile ilgili dosyalar