Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KENT PLANLAMAYA GİRİŞ |
Birinci düzey |
ŞBP112 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR.NEŞE YILMAZ BAKIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders Anlatımları, Öğrenci Sunumları, Okuma ve Tartışmalar (Uzaktan Eğitim)
|
Dersin amacı
|
1. Kent ve planlamaya ilişkin temel kavramların açıklanması ve tanımlanması;
2. Kentleşme, kentlileşme, metropolitenleşme dinamikleri;
3. Planlamanın tanımlanması, gelişimi, planlama süreci;
4. Kent planlama anlayışının evrimi
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
|
2- |
Kent Tanımları (nüfus, fonksiyon, idari statü, sosyolojik ölçütlere göre kent)
|
3- |
Kentleşme ve Kentlileşme Kavramı ve Kentleşme Süreci
|
4- |
Ülkemizde Kentleşme, Kentlileşme, Metropolitenleşme Süreci
|
5- |
Planlama Kavramı ve Planlama Türleri
|
6- |
Planlama Kavramı ve Planlama Türleri
|
7- |
Planlama Sürecinin Aşamaları
|
8- |
Planlama ve Mekan Boyutu
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Kent Planlama Anlayışının Evrimi
|
11- |
Kent Planlama Süreci
|
12- |
Türkiye’de Kent Planlama Süreci
|
13- |
Dünyada Kent Planlamada Uygulama Araçları
|
14- |
Türkiye’de Kent Planlamada Uygulama Araçları
|
15- |
Öğrenci SUnumları
|
16- |
Öğrenci Sunumları
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Plancı adaylarına planlama disiplinin amacı, kapsamı, müdahale alanları ve planlama terminolojisine yönelik bilgilendirmeye dayalı kuramsal altyapı oluşturmak
|
2- |
Kenti, kentsel mekanı ve kentsel yaşamı bir plancı bakış açısıyla kavramasına ve anlamasına yönelik vizyon kazandırmak
|
3- |
Öğrencilerin kent ölçeğinde tasarıma ve planlamaya hazırlanmasına katkı sağlamak
|
4- |
.Planlama konularında düşünme ve soru sorma yeteneğini geliştirmek
|
5- |
Farklı ölçekte gerçekleştirilen planlama faaaliyetleri ile ilgili bilgi sağlamak
|
6- |
Kent Planlama disiplini içerisinde neden sonuç ilişkileri ve yöntem tartışmaları konusunda bilgi ve beceri kazandırma
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
3
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
3
|
3
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
3
|
3
|
9
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Don Martindale&Gertrud Neuwrith, “Şehir-Modern Kentin Oluşumu-Weber”, 2000.
2. Atalık G., ve diğerleri, (1985), Şehircilik,İTÜ Matbaası, İstanbul.
3. Tekeli, İ., “Türkiye Cumhuriyet döneminde kentsel gelişme ve kent planlaması”, 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık, Türkiye İş Bankası, İstanbul, 1-24 (1998).
4. Giritlioğlu, C., (1991), Şehirsel Mekan Ögeleri ve Tasarımı, İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi, İstanbul.
5. Harris, C.D., Ullman, E.L., “Kentin doğası”, 20.Yüzyıl Kenti, İmge Yayınevi,Ankara, 55-74 (2002).
6. Göçer, O., (1979) Şehirciliğe Giriş, Denizkuşları Matbaası, Konya.
7. “3194 Sayılı İmar Kanunu ve İlgili Yönetmelikler”, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Ankara, 86 (2001).
8. Keleş,R.,(1984), Kentleşme ve Konut Politikası, A.Ü.S.B.F. ve Basın Yayın Y.O. Basımevi,Ankara
9. Keleş,R., (2002) Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara.
10. Aydemir, S. E., Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, KTÜ Yayını, Trabzon, 2004.
11. Tekeli,İ., (2000), Modernite Aşılırken Kent Planlaması, İmge Kitabev, Ankara
|
|