Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ KARBONİL KİMYA |
İkinci düzey |
KİM 574 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İLHAN ÖZER İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere karbonil grubuna sahip bileşiklerin kimyasal ve fiziksel özellikleri, elde edilişleri ve reaksiyonları hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Karbonil reaktivitesinin genel incelenmesi, Heteroatomlarla Nükleofilik Katılmalar, Karboanyon katılmalar; organometalik reagensler, Katılma-Ayrılma; Aldol Kondenzasyonu, İlgili Gruplara Nükleofilik Katılmalar, Karboksilli asit ailesi, Hidritlerle Substitüsyon ve Organometalik karboanyonlar, Karbonil Halkalaşma Reaksiyonları, B-dikarbonil bileşiklerinin yarılması, Karbonikasit Türevleri ve Dekarboksilasyon, İlgili Doymamış Gruplarda Nüklerofilik Substitüsyon, Viniligous Substitüsyonlar, Sentezlerde Nükleofilik ve Katılmalar veYerdeğiştirmeler.
|
1- |
Karbonil reaktivitesinin genel incelenmesi
|
2- |
Heteroatomlarla (N,O,S,X) Nükleofilik Katılmalar,
|
3- |
Karboanyon katılmalar; organometalik reagensler,
|
4- |
Katılma-Ayrılma; Aldol Kondenzasyonu,
|
5- |
İlgili Gruplara Nükleofilik Katılmalar,
|
6- |
Karboksilli Asit Ailesi,
|
7- |
Hidritlerle Substitüsyon ve Organometalik karboanyonlar,
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Karbonil Halkalaşma Reaksiyonları,
|
10- |
B-dikarbonil bileşiklerinin yarılması,
|
11- |
Karbonikasit Türevleri ve Dekarboksilasyon,
|
12- |
İlgili Doymamış Gruplarda Nüklerofilik Substitüsyon,
|
13- |
Viniligous Substitüsyonlar,
|
14- |
Sentezlerde Nükleofilik Katılmalar ve Yerdeğiştirmeler.
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Karbonil reaksiyonlarının mekanizmasını öğrenir
|
2- |
Karbonil reaksiyonları hakkında geniş bilgi edinir
|
3- |
Karbonil reaksiyonlarının sınıflandırılması hakkında bilgi edinir
|
4- |
Organik ara ürünler hakkında bilgi edinir
|
5- |
Özel reaksiyonlar öğrenilir
|
6- |
Özel sentez metotları hakkında bilgi edinir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
1
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
8
|
40
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Organik Kimya, J.B.Hendrickson, D.J. Cram and G. S.Hammond, Third Edition.
• Organik Kimya, R. J. Fessenden, J. S. Fessenden and M. W. Logue, Güneş Kitapevi, 6. Baskı (2001)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|