Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > YETERLİLİĞE HAZIRLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YETERLİLİĞE HAZIRLIK İkinci düzey NBT 777 3 30.00 30.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Doktora derslerini başarı ile tamamlamış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Nanobilim ve Nanoteknoloji Anabilim Dalı''''ndaki öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze ve Bireysel Çalışma
Dersin amacı Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması.
Dersin tanımı Yeterliliğe hazırlık aşaması

Dersin içeriği
1- Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi
2- Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi
3- Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması
4- Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması
5- Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması
6- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
7- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
8- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
9- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
10- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
11- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
12- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
13- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
14- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
15- Yeterlilik sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma
2- İlgili uzmanlık alanında bilgilerini geliştirme
3- İlgili uzmanlık alanında bilgilerini geliştirme İlgili uzmanlık alanında bilgilerini geliştirme
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 15 210
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 15 210
Yarıyıl sonu sınavı 14 15 210
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     756
AKTS     30.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili literatür, Ders Kitapları
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar