Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İktisat > ENVANTER VE BİLANÇO
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENVANTER VE BİLANÇO Birinci düzey B-İŞL219 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri IŞL.104 Genel Muhasebe II dersini başarmış olmak.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERGÜN KÜÇÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Ergün KÜÇÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sınıf Dersleri/Örnek Mali Olay Çözüm ve Uygulamaları.
Dersin amacı Bu dersin amacı; giriş düzeyinde muhasebe bilgisine sahip olan öğrencilere, muhasebe teorisi ve uygulaması konusunda orta düzeyde birikim kazandırmaya çalışmaktır.
Dersin tanımı Saymak, ölçmek, tartmak ve değerlemek suretiyle finansal tablo günündeki mevcutların, alacakların ve borçların fiili durumunu ortaya koymak ve daha sonra muhasebe kayıtlarının fiili durumu yansıtacak hale getirilmesine yönelik işlemleri kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Dersin Tanıtımı. Envanter ve Değerleme Ölçüleri.
2- Hazır Değerlerin Envanter ve Değerlemesi-I.
3- Hazır Değerlerin Envanter ve Değerlemesi-II.
4- Menkul Kıymetlerin Envanter ve Değerlemesi-I.
5- Menkul Kıymetlerin Envanter ve Değerlemesi-II.
6- Ticari Alacakların Envanter ve Değerlemesi-I.
7- Ticari Alacakların Envanter ve Değerlemesi-II.
8- VİZE SINAVLARI.
9- Stokların Envanteri ve Değerlemesi-I.
10- Stokların Envanteri ve Değerlemesi-II.
11- Stokların Envanteri ve Değerlemesi-III.
12- Maddi Duran Varlıkların Envanteri ve Değerlemesi I.
13- Maddi Duran Varlıkların Envanteri ve Değerlemesi II.
14- Pasif Hesapların Envanteri ve Değerlemesi I.
15- Pasif Hesapların Envanteri ve Değerlemesi II.
16- FİNAL SINAVLARI
17- FİNAL SINAVLARI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri açıklar.
2- Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri yorumlar.
3- Muhasebe teorisinin gereklerini fayda maliyet kriteri çerçevesinde değerlendirir.
4- Uygulama boyutunda muhasebe teorilerinin hangi yaklaşımlarının tercih edilebileceğine yönelik çıkarımlar yapar.
5- Muhasebe uygulamalarının altında yatan varsayımları mali olaylar üzerinden yorumlar.
6- Muhasebe uygulamalarını, muhasebe teorilerinin tali ve nihai amaçları çerçevesinde yorumlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
2- İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
3- İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
4- İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
5- Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
6- Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
7- İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
8- İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
9- Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
10- Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
11- İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
12- Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
13- İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
14- Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
15- İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
16- Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
17- Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 5 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Nalân AKDOĞAN, Orhan SEVİLENGÜL; (2007), TMS ile Uyumlu Tekdüzen Muhasebe Sistemi Uygulaması, 12.Baskı. Gazi Kitabevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar ---Orhan SEVİLENGÜL; (2014), Genel Muhasebe, 17. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara. ---Volkan DEMİR and Oğuzhan BAHADIR; (2011), KOBİ’lerde Finansal Raporlama, TÜRMOB Yayınları Nu:426, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar