Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > TAŞ HEYKEL TEKNİKLERİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TAŞ HEYKEL TEKNİKLERİ-II Üçüncü düzey HEY206 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Heykel sanatında kullanılan taş malzemesine yönelik temel bilgilerin ve tekniklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Taşın teknik olanaklarının ve malzeme olarak forma etkisinin araştırılması.

Dersin içeriği
1- Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
2- Uygulanacak çalışma için form araştırmalarının yapılması ve tasarımın yapılarak makete aktarılması
3- Uygulanacak formun tasarımının taşa aktarım uygulamalarına başlangıç
4- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
5- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
6- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
7- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
8- Ara sınav değerlendirmesi
9- Uygulanacak çalışma için form araştırmalarının yapılması ve tasarımın yapılarak makete aktarılması
10- Uygulanacak formun tasarımının taşa aktarım uygulamalarına başlangıç
11- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
12- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
13- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
14- Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
15- Final sınav değerlendirmesi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Taş malzemesine ait temel tekniklere hâkim olabilme.
2- Tasarımı taş malzemeye aktarırken analitik bakışı ve aktarım becerisini edinme.
3- Farklı malzemelerin form üzerindeki etkisine dair fikir ve ön görü sahibi olma.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar -Sanatçı katalogları

Ders ile ilgili dosyalar