Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çin Dili ve Edebiyati > DİNLEME ANLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNLEME ANLAMA Birinci düzey ÇDE210 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Çince,İngilizce
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SALİH IŞIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELMA BAŞKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin, Çince dinleme anlama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Dinleme alıştırmaları yapılmaktadır.

Dersin içeriği
1- 1.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 1
2- 2.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 2
3- 3.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 3
4- 4.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 4
5- 5.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 5
6- 6.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 6
7- 7.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 7
8- Ara Sınav
9- 8.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 8
10- 9.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 9
11- 10.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 10
12- 11.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 11
13- 12.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 12
14- 13.Ders Dinleme-anlama alıştırmaları 13
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Çince cümleleri dinleyip anlayabilirler.
2- Ses tonlarını rahat kavrayabilirler.
3- Öğrendikleri kelimeleri akılda tutabilmeleri kolaylaşır.
4- Çince temel seviye dinleme anlama becerisi gelişir.
5- Dinlediğini ifade etme beceri edinir.
6- Sözcük dağarcığı gelişir.
7- Çince Seviye Tespit Sınavı temel kur sınavının dinleme anlama sorularını çözebilecek düzeye ulaşır.
8- Çinlilerle iletişim kurmada kolaylık sağlar.
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18- Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
19- Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
20- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 13 1 13
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hanyu Jiaocheng Temel Dinleme Anlama Kitabı, Yang Ji Zhou, Beijing Language and Culture University Press, 2010.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar