Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEK ÇALGISI II (BAĞLAMA) |
İkinci düzey |
MÜZ114.6 |
|
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET ATEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN MEHMET ATEŞ, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bağlamada ki Yöresel tavırlar ve etütlerle ileri düzeyde icra kabiliyetini kazandırmayı hedefler.
|
Dersin tanımı
|
Bağlama çalmayı sistematik şekilde öğretmeyi hedefleyen derstir.
|
1- |
3 b Etüdünün çalınması. Kıyılı halayı
|
2- |
4 no’lu etüdün çalınması. Kıyılı halayı tekrar
|
3- |
5 no’lu etüdün çalınması. Söke oyun havası
|
4- |
5 no’lu etüt, Kıyılı halayı,Söke oyun havasının tekrarı
|
5- |
Hüseyni gezinti
|
6- |
Urfa Divan Ayağı 1.ve2. bölüm.
|
7- |
Urfa Divan Ayağı 1.2.ve3. bölüm
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
Kara Hisar Kalesi türküsünün çalınması
|
11- |
Şur Rengi
|
12- |
6 ve 7 no’lu etüt
|
13- |
3/8 lik usulün kısaca tanıtılması ve uygulamsı Bülbüller düğün eyler, Kalenin başında taş ben olaydım
|
14- |
7/8 lik usulün kısaca tanıtılması ve uygulaması, Çay elinden öteye, Gökte yıldız Aymisun
|
15- |
9/8 lik usulün kısaca tanıtılması ve uygulaması Kırmızı buğday türküsünün çalınması
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
FİNAL HAFTASI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bağlamada temel bilgilerin öğrenilmesi
|
2- |
Temel Tezene vuruşlarının ögrenilmesi
|
3- |
Bireysel dinletiler yaparak,ses ve görüntü kayıtlarını analiz edebilmesi.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
14
|
56
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TRT THM Repertuarı, Doç. Dr. Mehmet KINIK Bağlama için 100 Etüt , Prof. Sabri YENER Bağlama Metodu I-II-III Yrd. Doç. Erdal TUĞCULAR Etütler
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|