Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
Üçüncü düzey |
ST 622 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Sanat Tarihi ve El Sanatları araştırmalarında uygulanacak metotlarla ilgili teorik bilgilerin uygulamalı bir şekilde öğretilmesi dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Örnek çalışmalar eşliğinde öğrencilere bilimsel bir çalışmanın nasıl hazırlanacağı anlatılacaktır.
|
1- |
Araştırma ve metod nedir? Genel araştırma türleri nelerdir.
|
2- |
Sanat tarihi arkeoloji ve el sanatları bilimsel araştırma türleri nelerdir.
|
3- |
Konun seçimi, tanımı ve sınırlandırılması nasıl yapılmalıdır.
|
4- |
Yazılı kaynakların tespiti ve okunmasında dikkat edilecek hususlar nelerdir.
|
5- |
Ana hat planı nedir? Geçici ana hat planı nedir? ve nasıl hazırlanır.
|
6- |
Saha çalışması nasıl yapılmalıdır. Saha çalışmasının araştırma için önemi nedir.
|
7- |
Tezlerin metin yapısının oluşumunun nasıl yazılacağı üzerinde durulacaktır.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Giriş, katalog bölümü,analiz, karşılaştırma, sentez, bibliyografya nasıl yazılır.
|
10- |
Araştırma metninin hazırlanması dil ve referans dipnotları anlatılacaktır.
|
11- |
Muhteva ve mülakat dipnotları ile dipnot gösterim teknikleri,kurallar anlatılacaktır.
|
12- |
Mimarlık,antik çağ yapılarının gözlem fişlerinin hazırlanması anlatılacaktır.
|
13- |
Hamamlar,lahitler ve höyükler üzerine hazırlanacak gözlem fişlerini anlatılacaktır.
|
14- |
Türk İslam yapılarının gözlem fişlerinin hazırlanması hakkında bilgi verilecektir.
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma ve metod nedir? Genel araştırma türlerinin öğretilmesi.
|
2- |
Konun seçimi, tanımı ve sınırlandırılması nasıl yapılması gerektiğinin kavratılması.
|
3- |
Yazılı kaynakların tespiti ve okunmasında dikkat edilecek hususlar ve yazılı kaynak çeşitlerinin öğretilmesi.
|
4- |
Ana hat planı nedir? Geçici ana hat planı nedir? ve nasıl hazırlanması gerektiğinin kavratılması.
|
5- |
Saha çalışması nasıl yapılmalıdır. Saha çalışmasının araştırma için öneminin ne olduğunun öğretilmesi.
|
6- |
Tezlerin metin yapısının oluşumunun nasıl yazılacağının kavratılması.
|
7- |
Giriş, katalog bölümü,analiz, karşılaştırma, sentez, bibliyografyanın nasıl yazılması gerektiğinin kavratılması.
|
8- |
Araştırma metninin hazırlanması dil ve referans dipnotlarının nasıl verileceğinin öğretilmesi.
|
9- |
Muhteva ve mülakat dipnotları ile dipnot gösterim teknikleri,kurallar anlatılarak kavratılması.
|
10- |
Türk İslam yapılarının gözlem fişlerinin nasıl hazırlanması gerektiğinin öğretilmesi.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
5
|
6
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
3
|
5
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
4
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|