Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey ST 622 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Sanat Tarihi ve El Sanatları araştırmalarında uygulanacak metotlarla ilgili teorik bilgilerin uygulamalı bir şekilde öğretilmesi dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin tanımı Örnek çalışmalar eşliğinde öğrencilere bilimsel bir çalışmanın nasıl hazırlanacağı anlatılacaktır.

Dersin içeriği
1- Araştırma ve metod nedir? Genel araştırma türleri nelerdir.
2- Sanat tarihi arkeoloji ve el sanatları bilimsel araştırma türleri nelerdir.
3- Konun seçimi, tanımı ve sınırlandırılması nasıl yapılmalıdır.
4- Yazılı kaynakların tespiti ve okunmasında dikkat edilecek hususlar nelerdir.
5- Ana hat planı nedir? Geçici ana hat planı nedir? ve nasıl hazırlanır.
6- Saha çalışması nasıl yapılmalıdır. Saha çalışmasının araştırma için önemi nedir.
7- Tezlerin metin yapısının oluşumunun nasıl yazılacağı üzerinde durulacaktır.
8- ARA SINAV
9- Giriş, katalog bölümü,analiz, karşılaştırma, sentez, bibliyografya nasıl yazılır.
10- Araştırma metninin hazırlanması dil ve referans dipnotları anlatılacaktır.
11- Muhteva ve mülakat dipnotları ile dipnot gösterim teknikleri,kurallar anlatılacaktır.
12- Mimarlık,antik çağ yapılarının gözlem fişlerinin hazırlanması anlatılacaktır.
13- Hamamlar,lahitler ve höyükler üzerine hazırlanacak gözlem fişlerini anlatılacaktır.
14- Türk İslam yapılarının gözlem fişlerinin hazırlanması hakkında bilgi verilecektir.
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma ve metod nedir? Genel araştırma türlerinin öğretilmesi.
2- Konun seçimi, tanımı ve sınırlandırılması nasıl yapılması gerektiğinin kavratılması.
3- Yazılı kaynakların tespiti ve okunmasında dikkat edilecek hususlar ve yazılı kaynak çeşitlerinin öğretilmesi.
4- Ana hat planı nedir? Geçici ana hat planı nedir? ve nasıl hazırlanması gerektiğinin kavratılması.
5- Saha çalışması nasıl yapılmalıdır. Saha çalışmasının araştırma için öneminin ne olduğunun öğretilmesi.
6- Tezlerin metin yapısının oluşumunun nasıl yazılacağının kavratılması.
7- Giriş, katalog bölümü,analiz, karşılaştırma, sentez, bibliyografyanın nasıl yazılması gerektiğinin kavratılması.
8- Araştırma metninin hazırlanması dil ve referans dipnotlarının nasıl verileceğinin öğretilmesi.
9- Muhteva ve mülakat dipnotları ile dipnot gösterim teknikleri,kurallar anlatılarak kavratılması.
10- Türk İslam yapılarının gözlem fişlerinin nasıl hazırlanması gerektiğinin öğretilmesi.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 5 6 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar