Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
Üçüncü düzey |
ST 622 |
Zorunlu |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Sanat Tarihi ve El Sanatları araştırmalarında uygulanacak metotlarla ilgili teorik bilgilerin uygulamalı bir şekilde öğretilmesi dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Örnek çalışmalar eşliğinde öğrencilere bilimsel bir çalışmanın nasıl hazırlanacağı anlatılacaktır.
|
1- |
Araştırma ve metod nedir? Genel araştırma türleri nelerdir.
|
2- |
Sanat tarihi arkeoloji ve el sanatları bilimsel araştırma türleri nelerdir.
|
3- |
Konun seçimi, tanımı ve sınırlandırılması nasıl yapılmalıdır.
|
4- |
Yazılı kaynakların tespiti ve okunmasında dikkat edilecek hususlar nelerdir.
|
5- |
Ana hat planı nedir? Geçici ana hat planı nedir? ve nasıl hazırlanır.
|
6- |
Saha çalışması nasıl yapılmalıdır. Saha çalışmasının araştırma için önemi nedir.
|
7- |
Tezlerin metin yapısının oluşumunun nasıl yazılacağı üzerinde durulacaktır.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Giriş, katalog bölümü,analiz, karşılaştırma, sentez, bibliyografya nasıl yazılır.
|
10- |
Araştırma metninin hazırlanması dil ve referans dipnotları anlatılacaktır.
|
11- |
Muhteva ve mülakat dipnotları ile dipnot gösterim teknikleri,kurallar anlatılacaktır.
|
12- |
Mimarlık,antik çağ yapılarının gözlem fişlerinin hazırlanması anlatılacaktır.
|
13- |
Hamamlar,lahitler ve höyükler üzerine hazırlanacak gözlem fişlerini anlatılacaktır.
|
14- |
Türk İslam yapılarının gözlem fişlerinin hazırlanması hakkında bilgi verilecektir.
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma ve metod nedir? Genel araştırma türlerinin öğretilmesi.
|
2- |
Konun seçimi, tanımı ve sınırlandırılması nasıl yapılması gerektiğinin kavratılması.
|
3- |
Yazılı kaynakların tespiti ve okunmasında dikkat edilecek hususlar ve yazılı kaynak çeşitlerinin öğretilmesi.
|
4- |
Ana hat planı nedir? Geçici ana hat planı nedir? ve nasıl hazırlanması gerektiğinin kavratılması.
|
5- |
Saha çalışması nasıl yapılmalıdır. Saha çalışmasının araştırma için öneminin ne olduğunun öğretilmesi.
|
6- |
Tezlerin metin yapısının oluşumunun nasıl yazılacağının kavratılması.
|
7- |
Giriş, katalog bölümü,analiz, karşılaştırma, sentez, bibliyografyanın nasıl yazılması gerektiğinin kavratılması.
|
8- |
Araştırma metninin hazırlanması dil ve referans dipnotlarının nasıl verileceğinin öğretilmesi.
|
9- |
Muhteva ve mülakat dipnotları ile dipnot gösterim teknikleri,kurallar anlatılarak kavratılması.
|
10- |
Türk İslam yapılarının gözlem fişlerinin nasıl hazırlanması gerektiğinin öğretilmesi.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
|
|
2- |
Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
3- |
Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
|
|
4- |
Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
|
|
5- |
Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
|
|
6- |
Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
|
|
7- |
Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
|
|
8- |
Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
|
|
9- |
Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
|
|
10- |
Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
5
|
6
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
3
|
5
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
4
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|