Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > SANAT TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT TARİHİ II Birinci düzey REH305 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Öğrencilere fotoğraf ve çizimler eşliğinde Sanat Tarihinin genel konuları anlatılacaktır.
Dersin amacı Öğrencilere diğer dersleri takip etmelerini sağlayacak sanat tarihi terminolojisini ve bir sanat tarihçisi olabilmeleri için gerekli algılayışı öğretmek. Sanat tarihi ile ilgili terminoloji ve ön bilgilerin verilmesi
Dersin tanımı Sanatın tanımını yapmak, sanatla ilgili genel kavramları belirleyerek öğrenciye aktarmaktır.

Dersin içeriği
1- Türk- İslam Mimarisinin ibadet yapısı olan cami ve mescidin tanımını yapar. Cami ve Mescidin bölümlerini öğrenir.
2- Cami ve Mescidin plan tiplerini Türk İslam Mimarisinden örneklerle, plan okuma becerisini kazanarak öğrenir.
3- Türk- İslam mimarisinin eğitim yapısı olan medrese mimarisinin tanımını yapar. Medresenin bölümlerini öğrenir.
4- Medrese mimarisinin menşei ve plan tiplerini Türk İslam mimarisinden örneklerle, plan okuma becerisini kazarak öğrenir.
5- Türk-İslam mimarisinin gömü yapısı olan türbe Türbe mimarisinin tanımını yapar ve Türbenin bölümlerini öğrenir.
6- Türbe mimarisinin menşei ve gelişimini Türk İslam mimarisinden örneklerle tanımını yapar. Plan okuma becerisini kazanarak öğrenir.
7- Türk- İslam mimarisinde Kervansaray mimarisinin tanımını yapar. Plan okuma becerisi gelişir.
8- ARA SINAV
9- Türk- İslam mimarisinde Hamamın menşei ve mimarisinin tanımını yapar.
10- Hamam mimarisinde plan okuma becerisi gelişir.
11- Rölöve ve Restorasyon ile ilgili terminolojik bilgiler edinir.
12- Sanat Tarihi ile ilgili terminolojik bilgiler edinir.
13- Mimari yapılar ile ilgili genel terminolojik terimleri öğrenir.
14- Genel Sanat ve Kültür tarihi ile ilgili terminolojik terimleri öğrenir.
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cami mimarisini bölümleri ile birlikte tanıyıp öğrenmek.
2- Medrese Mimarisini bölümleri ile birlikte tanıyıp kavramak.
3- Türbe Mimarisini bölümleriyle birlikte tanıyıp öğrenmek.
4- Kervansaray Mimarisini bölümleriyle birlikte tanıyıp öğrenmek.
5- Türk su mimarisi yapı çeşitlerini ve bölümlerini tanıyıp öğrenmek.
6- Mimari yapı türlerinde plan okumayı kavramak.
7- Mimari yapı türlerini kavrayıp tanımlayabilmek.
8- Rölöve ve Restorasyon ile ilgili terminolojiyi öğrenmek.
9- Mimari yapılar ile ilgili terminolojiyi öğrenmek.
10- Genel sanat tarihi terminolojisini öğrenmek.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ayla Ersoy, Sanat Kavramlarına Giriş, İstanbul, 2002. Haldun Özkan, Sanat Tarihine Giriş, Erzurum, 2017. Doğan Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul, 2005. Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları,İstanbul,2018.
Yardımcı Kaynaklar Gordon Chılde, Tarihte Neler Oldu, İstanbul, 2018.

Ders ile ilgili dosyalar