Giriş | English
Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İslam Tarihi ve Sanatlari (doktora) > OVERDENTURE PROTEZLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OVERDENTURE PROTEZLER Üçüncü düzey DPT 610 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. İKBAL LEBLEBİCİOĞLU KURTUL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Kerem KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Kerem KILIÇ
Dersin veriliş şekli Overdenture protezler teorik olarak powerpoint sunumla anlatılır. Haftada 1 saat ders yapılır.
Dersin amacı Overdenture protezler ile ilgili doktora öğrencilerinin eğitilmesi.
Dersin tanımı İmplant üstü ve diş üstü overdenture protezlerin endikasyonları, yapım aşamaları hakkında doktora öğrencilerinin bilgilendirilmesi.

Dersin içeriği
1- Overdenture nedir ve sınıflandırması
2- Overdentureların endikasyonları
3- Overdentureların kontrendikasyonları
4- Overdentureların avantajları
5- Overdentureların dezavantajları
6- Diş üstü overdenture tipleri
7- Diş üstü overdentureların yapım aşamaları
8- İmplant üstü overdenturelarda tutucu tipleri
9- İmplant üstü overdentureların yapım aşamaları
10- Pasif uyum kavramı
11- Diş üstü ve implant üstü overdentureların teslimi
12- İmplant üstü overdenture tutucularının kontrolü
13- Diş üstü ve implant üstü overdenturelarda besleme
14- Diş üstü ve implant üstü overdenturelarda tutucu değişimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doktora öğrencilerinin overdenture protezlerin yapımı ile ilgili bilgi sahibi olmalarının sağlanması.
2- Doktora öğrencilerinin overdenture protezlerin planlaması ile ilgili bilgi sahibi olmalarının sağlanması.
3- Doktora öğrencilerinin overdenture protezlerin doğru tutucu tipinin seçimi ile ilgili bilgi sahibi olmalarının sağlanması.
4- Overdenture protezlerin sınıflandırmasının açıklanması.
5- Overdenturelarda tutucu kontrolünün ve değişiminin nasıl yapılacağının belirtilmesi.
6- Overdenture idamesinin nasıl yapılacağının açıklanması.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarihi olayları değerlendirişte genel bir perspektif ve üst bir bakış edinebilir.
2- Tarihi olgulardan genellemelere ulaşarak günümüz problemlerine yeni çözümler sunabilir.
3- Kuran merkezli bir tarih algısı edinir.
4- İslam tarihini geniş bir perspektiften değerlendirir.
5- Tarih felsefesi tartışmalarını İslam tarihi içerisinde değerlendirir.
6- İslam Tarihinin ana kaynaklarını kullanma becerisi kazanır.
7- Hz.Muhammed'in hayatı ile ilgili rivayetleri bütüncül ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirir.
8- Dört Halife, Emevi ve Abbasi dönemlerinin İslam medeniyeti açısından önemini değerlendirir.
9- Dört halife, Emeviler ve Abbasiler dönemi ile ilgili tarihi bilgileri tarihi gerçeklik ölçüsünde değerlendirir.
10- İlk Müslüman Türk devletlerinin kültür ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
11- Osmanlı öncesi Müslüman Türk devletlerini tarih ilminin kurallarına göre değerlendirir.
12- Osmanlı Tarihinin dünya tarihi açısından önemini analiz eder.
13- İslam devletlerinde gelişen medeniyetinin maddî ve manevî yapı ve özelliklerini bilir.
14- İslam medeniyeti hakkında bütüncül bir kavrayışa sahip olur.
15- İslam medeniyetinin diğer medeniyet ve kültürlerle ilişkisini analiz eder.
16- Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli grameri öğrenir.
17- Osmanlıca matbu ve elyazması metinleri okuma becerisi kazanır.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 10 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İmplant Destekli Overdenture Klinik ve Laboratuvar Uygulama 2011 1. baskı Hamid R. Shafie, DDS, CAGS
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar