Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SU YAPILARI I |
Birinci düzey |
İNŞ 441 |
Zorunlu |
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İNŞ 342 HİDROLİK DERSİNİ GEÇMİŞ OLMAK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Su yapılarını projelendirmek için gerekli tanımların öğrenilmesi ve temel verilerin elde edilmesinin öğretilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Akarsu morfolojisi; akarsuların sınıflandırılması, akarsuyun ve havzanın özellikleri, akarsu yatağının oluşumu, akarsu yatağının dengesi ve denge bozucu etkenler, ilgili problemlerin çözümü. Akarsularda katı madde hareketi; katı madde özellikleri, katı madde miktarının hesabı, katı madde ölçmeleri. Akarsu düzenlemesi; akarsu düzenlemesinin planlanması, düzenleme yapıları. Akarsu geçişleri; köprüler, menfezler, kanallar. Bağlamalar; genel bilgiler, sabit bağlamalar, hareketli bağlamalar, ilgili problemlerin çözümü.
|
1- |
Giriş: Genel Tanımlar
|
2- |
Su kaynaklarının geliştirilmesi
|
3- |
Akarsu morfolojisi: akarsuların sınıflandırılması,akarsuyun ve havzanın özellikleri, akarsu yatağının oluşumu, akarsu yatağının dengesi ve denge bozucu etkenler, ilgili problemlerin çözümü.
|
4- |
Akarsu morfolojisi: akarsuların sınıflandırılması,akarsuyun ve havzanın özellikleri, akarsu yatağının oluşumu, akarsu yatağının dengesi ve denge bozucu etkenler, ilgili problemlerin çözümü.
|
5- |
Akarsu morfolojisi; akarsuların sınıflandırılması,akarsuyun ve havzanın özellikleri, akarsu yatağının oluşumu, akarsu yatağının dengesi ve denge bozucu etkenler, ilgili problemlerin
çözümü. Akarsularda katı madde hareketi; katı madde özellikleri, katı madde miktarının hesabı, katı madde ölçmeleri.
|
6- |
Akarsu morfolojisi; akarsuların sınıflandırılması,akarsuyun ve havzanın özellikleri, akarsu yatağının oluşumu, akarsu yatağının dengesi ve denge bozucu etkenler, ilgili problemlerin
çözümü. Akarsularda katı madde hareketi; katı madde özellikleri, katı madde miktarının hesabı, katı madde ölçmeleri.
|
7- |
Akarsu morfolojisi; akarsuların sınıflandırılması,akarsuyun ve havzanın özellikleri, akarsu yatağının oluşumu, akarsu yatağının dengesi ve denge bozucu etkenler, ilgili problemlerin
çözümü. Akarsularda katı madde hareketi; katı madde özellikleri, katı madde miktarının hesabı, katı madde ölçmeleri.
|
8- |
Akarsu düzenlemesi; akarsu düzenlemesinin planlanması,düzenleme yapıları.
|
9- |
Akarsu düzenlemesi; akarsu düzenlemesinin planlanması,düzenleme yapıları.
|
10- |
Akarsu geçişleri; köprüler, menfezler, kanallar.
|
11- |
Akarsu geçişleri; köprüler, menfezler, kanallar.
|
12- |
Bağlamalar; genelbilgiler, sabit bağlamalar, hareketli bağlamalar, ilgili problemlerin çözümü
|
13- |
Bağlamalar; genelbilgiler, sabit bağlamalar, hareketli bağlamalar, ilgili problemlerin çözümü
|
14- |
Bağlamalar; genelbilgiler, sabit bağlamalar, hareketli bağlamalar, ilgili problemlerin çözümü
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Su kaynaklarıyla ilgili temel kavramları öğrenecek ve özetleyebilecek.
|
2- |
Haritada havza alanı çevirme ve havza parametrelerini tayin edebilecek.
|
3- |
Su yapıları ile ilgili hidrolojik ve hidrolik hesapları yapabilecek.
|
4- |
Taşkın Akarsu düzenlemesi ile ilgili temel konuları öğrenecek.
|
5- |
Taşkın koruma esasları ve planlamasını yapabilecek.
|
6- |
Bağlamalar, türleri ve sınıflandırması ve tasarımı konusunda temel kavramları öğrenecek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Su Kaynakları Mühendisliği, Cevat Erkek, Necati Ağıralioğlu, 2006 İstanbul.
Su Kaynakları Mühendisliği, Mehmet BERKÜN,2005, Birsen Yayınevi.
Su Yapıları, Mehmet BERKÜN,2007, Birsen Yayınevi.
Applied Water Resources Engineering (İngilizce), A. Melih Yanmaz, 2006 Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notu
|
|