Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UYGULAMALI METİN ANALİZİ II |
Birinci düzey |
RDE 104 |
Zorunlu |
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE- RUSÇA
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ HÜSEYİN PARLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğrt.ÜYESİ HÜSEYİN PARLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Hem fonetik, hem gramer derslerindeki konuları takip ederek belirli bir kelime hazinesinin oluşmasını sağlamak, doğru okuma ve okuduğunu anlama yönünde çalışmalarla öğrenciye pratik kazandırmayı amaçlıyor.
|
Dersin tanımı
|
Fonetik ve gramer derslerindeki teorik konuları takiben basit metinler üzerinde edinilen bilgileri uygulama, böylece okuma ve anlama becerisini oluşturmayı hedefler. Basit konuşma örnekleri ve çeşitli basit metinler üzerindeki çalışmalarda isimler, sıfatlar, sayılar, şahıs zamirleri, onların şahıslara ve hallere göre çekimine ağırlık verilerek inceleme yapılacaktır. Metin özetleme, soru sorma, kısa özeti anlatma şeklinde tekrarlara yer verilecektir.
|
1- |
"Охотник за камнем" ve "Мой брат студент" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
|
2- |
"Рыцарь Вася" ve "Диалоги" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
|
3- |
"Скрипка" ve "Оразование в России" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
|
4- |
"Задачка" ve "Что значит пройти по конкурсу" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
|
5- |
"Маша мамаша" ve "Экзамены" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
|
6- |
"Ты меня слышишь?" ve "Обычный день Марины" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
|
7- |
Konu tekrarı ve sınava hazırlık
|
8- |
vize sınavı
|
9- |
"Под яркими звёздами" adlı metin ve bu metine ait alıştırmalar yapılacak.
|
10- |
"Жаворонки и совы" ve "Диалоги" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
|
11- |
"Подарок" adlı metin ve bu metine ait alıştırmalar yapılacak.
|
12- |
"Марина едет на работу" ve "Диалоги" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
|
13- |
"повесть о жизни" adlı metin ve bu metine ait alıştırmalar yapılacak.
|
14- |
Konu tekrarı ve sınava hazırlık
|
15- |
final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilere güzel okuma becerileri kazandırılacak.
|
2- |
Doğru telaffuz yapmaları sağlanacak.
|
3- |
Okuduklarını anlayarak soruları yanıtlama becerileri geliştirilecek.
|
4- |
Hızlı okuma becerisi geliştirilecek.
|
5- |
Diyaloglar okutulurken kullanılması gereken mimikler ve jestlere dikkat edilecek.
|
6- |
Alıştırmalar sayesinde yazma becerisi ilerletilecek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
|
|
10- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
11- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
12- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
13- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
13
|
1
|
13
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
68
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Chitaem o Rosii po Russki, S.Petersburg, 1997
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Gavarite po russki, Moskova, 2005
|
|