Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > TEKNİK TEKSTİLLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEKNİK TEKSTİLLER Birinci düzey TEM 310 Zorunlu 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi bulunmamaktadır
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MEHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MEHMET DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Gamze Okyay
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Teknik tekstillerin üretimi ve kullanım alanlarının tanımlanması
Dersin tanımı Teknik tekstillerin kullanımları ve üretim teknolojileri hakkında bilgi vermek

Dersin içeriği
1- Teknik tekstil nedir? Sınıflandırılması
2- Teknil tekstil alanında kullanılan lifler
3- Teknik tekstil alanında kullanılan kumaşlar
4- Kaplama yöntemi ile elde edilen teknik tekstil materyalleri
5- Polimer kompozitler
6- Ziraai tekstiller
7- Koruyucu tekstiller
8- İnşaat tekstilleri
9- Tıbbi tekstiller
10- Jeolojik alanda kullanılan tekstiller
11- Spor ve eğlence alanında kullanılan tekstiller
12- Endüstriyel amaçlı teknik tekstiller
13- Taşıt tekstilleri
14- Ödev Sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tekstil mühendisliği problemlerine mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Teknik liflerin temel özelliklerini kavrayabilme
3- Teknik tekstiller ve farklı kullanım alanlarını tanıyabilme
4- Teknik iplik ve kumaş yapıları ve üretme tekniklerini kavrayabilme
5- Teknik tesktillerin kullanım alanına göre hammadde ve performans gereksinimleri belirleyebilme
6- Kaplama yöntemi ile elde edilen teknik tekstil materyalleri
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Teknik Tekstiller El kitabı (A.R. Horrocks, C. Anand)
Yardımcı Kaynaklar http://www.slideshare.net/sandeepmittal62/handbook-of-technical-textiles-2517980

Ders ile ilgili dosyalar