Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞLETME FİNANSMANI |
Birinci düzey |
HY 305 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. TUNAHAN AVCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TUNAHAN AVCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilere temel finansal kavramlarını öğretmek, işletmelerin temel finansal problemlerini ve temel finansal verilerini analiz etme becerilerini kazandırmaktır. Ders sonucunda öğrencilerin işletmelerin finansman fonksiyonu içerisinde yapılan, finansal analiz, finansal planlama ve finansal denetim çalışmaları hakkında bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste işletmelerde finansman fonksiyonu, finans yöneticisinin görevleri, paranın zaman değeri, finansal analiz, fon akım tablosu, finansal planlama, finansal denetim ve işletme sermayesi yönetimi konuları ele alınmaktadır.
|
1- |
Finansman Ve Finansal Yönetim Nedir?
|
2- |
Finansal Yöneticinin Firmadaki Görevleri;
|
3- |
Finansal Tablolar, Vergiler, Amortismanlar Ve Fon Akımları;
|
4- |
Finansal Tablolar, Vergiler, Amortismanlar Ve Fon Akımları;
|
5- |
Finansal Tabloların Analizi;
|
6- |
Finansal Tabloların Analizi İle ilgili Örnekler;
|
7- |
Finansal Tabloların Analizi İle ilgili Örnekler;
|
8- |
Firmaların Yatırım Yapma Sebepleri Ve Nakit Akımları;
|
9- |
Uzun Vadeli Kredilerin Geri Ödeme Usulleri;
|
10- |
Proje Değerlemesi;
|
11- |
Proje Değerlemesi ve Örnek Çalışmalar
|
12- |
Borç Sermayenin Maliyeti
|
13- |
Örnek çalışmalar
|
14- |
Hisse Senetlerinin Maliyeti;
|
15- |
Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyeti Risk Ve Getiri,
|
16- |
Örnek Çalışmalar
|
17- |
Borçlanma Ve Özsermaye Alternatifi
|
18- |
Sermaye Yapısı Ve Kaldıraç
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Finansal yönetim konularını tanıyabilecektir.
|
2- |
İşletmenin finansal durumunu çözümleyebilecektir
|
3- |
Finansal yönetimin planlama ve kontrol araçlarını tanıyabilecektir.
|
4- |
İşletmenin sermaye maliyetini açıklayabilecek ve hesaplaya bilecektir.
|
5- |
İşletmelerin Finansal analizi yapabilecek ve yorumlayabilecek
|
6- |
Kâr payı, kâr payı ödeme şekilleri ve diğer kâr payı türlerini açıklayabilecektir.
|
7- |
İşletmelerin yatırım projelerini ekip halinde değerlendirebilecek
|
8- |
İşletmelerin özsermaye ve borç sermaye alternatifini değerlendirebilecek
|
9- |
Finans departmanının diğer departmanlar ile ilişkisi kavrayabilecek.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
|
|
2- |
Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
|
|
4- |
Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
|
|
5- |
Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
|
|
6- |
Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
|
|
7- |
Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
|
|
8- |
Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
|
|
9- |
Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
|
|
10- |
Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
|
|
11- |
Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
|
|
12- |
Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
|
|
13- |
Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
|
|
14- |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
|
|
15- |
Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
16- |
Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
|
|
17- |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
|
|
18- |
Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
|
|
19- |
Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
|
|
20- |
Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
119
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İşletme finansmanı, Osman OKKA, 2011 Finansal Yönetim Teori Ve Çözümlü Problemler,Osman OKKA, 2010
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Finansal Yönetimin Temelleri, BRİGHAM- HOUSTON, Çeviri Editörü Nevzat Aypek Yatırım Projeleri, M.Zeki USLU, Yıldırım Beyazıt ÖNAL,2007 İşletmelerde Finansal Yönetim, Ali CEYLAN, Turhan KORKMAZ, 2013
|
|