Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞLETME FİNANSMANI |
Birinci düzey |
HY 305 |
|
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. TUNAHAN AVCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TUNAHAN AVCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilere temel finansal kavramlarını öğretmek, işletmelerin temel finansal problemlerini ve temel finansal verilerini analiz etme becerilerini kazandırmaktır. Ders sonucunda öğrencilerin işletmelerin finansman fonksiyonu içerisinde yapılan, finansal analiz, finansal planlama ve finansal denetim çalışmaları hakkında bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste işletmelerde finansman fonksiyonu, finans yöneticisinin görevleri, paranın zaman değeri, finansal analiz, fon akım tablosu, finansal planlama, finansal denetim ve işletme sermayesi yönetimi konuları ele alınmaktadır.
|
1- |
Finansman Ve Finansal Yönetim Nedir?
|
2- |
Finansal Yöneticinin Firmadaki Görevleri;
|
3- |
Finansal Tablolar, Vergiler, Amortismanlar Ve Fon Akımları;
|
4- |
Finansal Tablolar, Vergiler, Amortismanlar Ve Fon Akımları;
|
5- |
Finansal Tabloların Analizi;
|
6- |
Finansal Tabloların Analizi İle ilgili Örnekler;
|
7- |
Finansal Tabloların Analizi İle ilgili Örnekler;
|
8- |
Firmaların Yatırım Yapma Sebepleri Ve Nakit Akımları;
|
9- |
Uzun Vadeli Kredilerin Geri Ödeme Usulleri;
|
10- |
Proje Değerlemesi;
|
11- |
Proje Değerlemesi ve Örnek Çalışmalar
|
12- |
Borç Sermayenin Maliyeti
|
13- |
Örnek çalışmalar
|
14- |
Hisse Senetlerinin Maliyeti;
|
15- |
Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyeti Risk Ve Getiri,
|
16- |
Örnek Çalışmalar
|
17- |
Borçlanma Ve Özsermaye Alternatifi
|
18- |
Sermaye Yapısı Ve Kaldıraç
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Finansal yönetim konularını tanıyabilecektir.
|
2- |
İşletmenin finansal durumunu çözümleyebilecektir
|
3- |
Finansal yönetimin planlama ve kontrol araçlarını tanıyabilecektir.
|
4- |
İşletmenin sermaye maliyetini açıklayabilecek ve hesaplaya bilecektir.
|
5- |
İşletmelerin Finansal analizi yapabilecek ve yorumlayabilecek
|
6- |
Kâr payı, kâr payı ödeme şekilleri ve diğer kâr payı türlerini açıklayabilecektir.
|
7- |
İşletmelerin yatırım projelerini ekip halinde değerlendirebilecek
|
8- |
İşletmelerin özsermaye ve borç sermaye alternatifini değerlendirebilecek
|
9- |
Finans departmanının diğer departmanlar ile ilişkisi kavrayabilecek.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
15- |
Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
16- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
119
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İşletme finansmanı, Osman OKKA, 2011 Finansal Yönetim Teori Ve Çözümlü Problemler,Osman OKKA, 2010
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Finansal Yönetimin Temelleri, BRİGHAM- HOUSTON, Çeviri Editörü Nevzat Aypek Yatırım Projeleri, M.Zeki USLU, Yıldırım Beyazıt ÖNAL,2007 İşletmelerde Finansal Yönetim, Ali CEYLAN, Turhan KORKMAZ, 2013
|
|