Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (yüksek Lisans) > KARİYER PLANLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARİYER PLANLAMA İkinci düzey MM 116 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VEYSEL ÖZCEYHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. VEYSEL ÖZCEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HACER MERVE TAÇGÜN
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı Kariyer bilinci oluşturmak, sizlerin farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, kendi gelişimleriniz için kullanabilecek araçları tanımalarınızı sağlamak, sizleri en verimli ve mutlu olacakları alanlara yönlendirmektir.
Dersin tanımı Üniversiteli gençlerimizde iş hayatının beklentileri ve dinamikleri konusunda farkındalık oluşturmak, öğrencilerin kişisel ve profesyonel gelişimlerine yönelik beceriler geliştirmelerini ve üniversitede alacakları eğitimden en yüksek faydayı sağlamaları amacıyla müfredata eklenmiştir.

Dersin içeriği
1- -Kariyer planlama dersi nedir? -Kariyer merkezi nedir? -Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? -Kariyer merkezlerinden nasıl faydalanılır?
2- -Zeka ve kişilik nedir? -Zeka ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir?
3- -Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? -Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir?
4- -İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? -Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?
5- -Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması.
6- -Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması (Akademik, Sosyal, Sanatsal ve Sportif etkinlikler)
7- -Ara Sınav
8- - Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
9- - Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
10- -Özel sektör çalışanlarından kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
11- -Akademisyenlerin kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
12- -Girişimcilerin kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
13- -Yetenek kapısı nedir? - Öğrenciler için faydası nedir? - Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? - Özgeçmiş nasıl olmalıdır?
14- - Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kariyer Merkezini ve faaliyetlerini tanır. Kariyer kavramını tanır.
2- Zekâ kavramını tanımlar, Zekâyı ve duygusal zekâyı birbirinden ayrı değerlendirir, Kişilik kavramını tanımlar, Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramlarını tanımlar, İnce ve teknik becerilerin farkını öğrenir.
3- Ders dışında, kariyerlerine katkı sağlayabilecekleri faaliyetler konusunda bilgilenir.
4- Çeşitli sektörlerde, kamu sektörü çalışanları, özel sektör çalışanları, akademisyenler ve girişimcilerin neler yaptığına dair fikir sahibi olur.
5- Ders sonunda öğrenciler, Bireysel kariyer planlamayı öğrenirler.
6- İş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
7- Örgütler kariyer geliştirmek amacıyla hangi programları kullanılabilirler?
8- Kişilik le meslek ve iş seçimi arasında nasıl bir ilişki vardır?
9- İşletmenin çalışanlar üzerinde odaklanması için ne gibi kariyer yönetimi unsurları kullanılabilir?
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     45
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı https://ytnk.tv/YtnkTv_KariyerPlanlamaDersi
Yardımcı Kaynaklar https://ytnk.tv/YtnkTv_KariyerPlanlamaDersi, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından önerilen ders içeriğini destekleyen videolar, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü

Ders ile ilgili dosyalar