Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > VAROLUŞSAL DİN FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VAROLUŞSAL DİN FELSEFESİ Üçüncü düzey FDB655 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Varoluşsal din felsefesinin temel özelliklerini sunmak
Dersin tanımı Öğrencilere mevcut din felsefesi anlayışına alternatif varoluşsal din felsefesi yapmanın imkanı, şartları ve özellikleri sunulur ve tahlil edilir

Dersin içeriği
1- Günümüz din felsefesinin tarihsel arka planı I
2- Günümüz din felsefesinin tarihsel arka planı II
3- Günümüz din felsefesi eleştirisi I
4- Günümüz din felsefesi eleştirisi II
5- Günümüz din felsefesi eleştirisi III
6- Günümüz din felsefesi eleştirisi IV
7- Varlık, varoluş ve varoluşçuluk I
8- Varlık, varoluş ve varoluşçuluk II
9- Varlık, varoluş ve varoluşçuluk III
10- Varoluşun kurucu unsurları I
11- Varoluşun kurucu unsurları II
12- Varoluşun kurucu unsurları III
13- Varoluşun kurucu unsurları IV
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Günümüz din felsefesinin doğuşu hakkında bilgi verir
2- Günümüz din felsefesinin din anlayışını eleştirir
3- Günümüz din felsefesinin felsefe anlayışını eleştirir
4- Varoluşçu felsefesinin kurucu unsurlarını birbirleriyle ilişkilendirir
5- Analitik din felsefesi ile varoluşsal din felsefesini karşılaştırır
6- Türkiyedeki din felsefesinin temel problemlerini tartışır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ramazan Ertürk, Varoluşsal Din Felsefesine Giriş; Murtaza Korlaelçi, Egzistansiyalizm Üzerine Dersler
Yardımcı Kaynaklar Harold John Blackham, Altı Varoluşçu Düşünür

Ders ile ilgili dosyalar