Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TAYFUR BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders haftada 1 teorik, 2 pratik olmak üzere toplam 3 saatte işlenecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Meme ve meme başında uygulanan konservatif tedavi, sonda uygulamaları, meme başında uygulanan kapalı ve açık operasyonlar, meme başının amputasyonu, meme başında uygulanan operasyonların komplikasyonları, prognozu, meme başı yırtık ve yaralarının tedavisi, meme başı fistülleri, fazla meme başlarının operatif olarak alınması, memenin köreltilmesi, mastektomi girişimlerinin öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Meme ve meme başında uygulanan konservatif tedavi, sonda uygulamaları, meme başında uygulanan kapalı ve açık operasyonlar, meme başının amputasyonu, meme başında uygulanan operasyonların komplikasyonları, prognozu, meme başı yırtık ve yaralarının tedavisi, meme başı fistülleri, fazla meme başlarının operatif olarak alınması, memenin köreltilmesi, mastektomi girişimleri
|
1- |
Memede operasyonu gerektiren durumlar
|
2- |
Meme başı tıkanıklıklarının tanısı
|
3- |
Meme operasyonlarında kullanılan anestezi yöntemleri
|
4- |
Thelotomi
|
5- |
İnek memesinde kapalı operasyon yöntemleri
|
6- |
Meme başı anomalilerinin düzeltilmesi
|
7- |
Meme başı fistülleri
|
8- |
Meme başının amputasyonu
|
9- |
Memenin amputasyonu
|
10- |
Meme tümörlerinin operasyonu
|
11- |
İneklerde meme operasyonları
|
12- |
Kısraklarda meme operasyonları
|
13- |
Koyun ve keçide meme operasyonları
|
14- |
Kedi ve köpekte ve Laboratuar hayvanlarında meme operasyonları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Memede operasyonu gerektiren durumlar
|
2- |
Meme başı tıkanıklıklarının tanısı
|
3- |
Meme operasyonlarında kullanılan anestezi yöntemleri
|
4- |
İnek memesinde kapalı operasyon yöntemleri
|
5- |
Meme başı fistülleri
|
6- |
meme operasyonları
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Baştan A., 2002. İneklerde Meme Hastalıkları, Hatiboğlu basım yayın sanayi ve tic. A.Ş.
Philpot W.N., Nickerson S.C., 1991. Mastitis: Counter Attack. Babson Bros. Co. Illnois.
Sandholm M, Honkanen-Buzalski T., Kaartinen L., Pyörala S. 1995, Bovine Udder and Mastitis. Univercity of Helsinki Faculty of Veterinary medicine, Helsinki
Ek ders notları sağlanacaktır.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|