Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TAYFUR BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders haftada 1 teorik, 2 pratik olmak üzere toplam 3 saatte işlenecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Meme ve meme başında uygulanan konservatif tedavi, sonda uygulamaları, meme başında uygulanan kapalı ve açık operasyonlar, meme başının amputasyonu, meme başında uygulanan operasyonların komplikasyonları, prognozu, meme başı yırtık ve yaralarının tedavisi, meme başı fistülleri, fazla meme başlarının operatif olarak alınması, memenin köreltilmesi, mastektomi girişimlerinin öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Meme ve meme başında uygulanan konservatif tedavi, sonda uygulamaları, meme başında uygulanan kapalı ve açık operasyonlar, meme başının amputasyonu, meme başında uygulanan operasyonların komplikasyonları, prognozu, meme başı yırtık ve yaralarının tedavisi, meme başı fistülleri, fazla meme başlarının operatif olarak alınması, memenin köreltilmesi, mastektomi girişimleri
|
1- |
Memede operasyonu gerektiren durumlar
|
2- |
Meme başı tıkanıklıklarının tanısı
|
3- |
Meme operasyonlarında kullanılan anestezi yöntemleri
|
4- |
Thelotomi
|
5- |
İnek memesinde kapalı operasyon yöntemleri
|
6- |
Meme başı anomalilerinin düzeltilmesi
|
7- |
Meme başı fistülleri
|
8- |
Meme başının amputasyonu
|
9- |
Memenin amputasyonu
|
10- |
Meme tümörlerinin operasyonu
|
11- |
İneklerde meme operasyonları
|
12- |
Kısraklarda meme operasyonları
|
13- |
Koyun ve keçide meme operasyonları
|
14- |
Kedi ve köpekte ve Laboratuar hayvanlarında meme operasyonları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Memede operasyonu gerektiren durumlar
|
2- |
Meme başı tıkanıklıklarının tanısı
|
3- |
Meme operasyonlarında kullanılan anestezi yöntemleri
|
4- |
İnek memesinde kapalı operasyon yöntemleri
|
5- |
Meme başı fistülleri
|
6- |
meme operasyonları
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Baştan A., 2002. İneklerde Meme Hastalıkları, Hatiboğlu basım yayın sanayi ve tic. A.Ş.
Philpot W.N., Nickerson S.C., 1991. Mastitis: Counter Attack. Babson Bros. Co. Illnois.
Sandholm M, Honkanen-Buzalski T., Kaartinen L., Pyörala S. 1995, Bovine Udder and Mastitis. Univercity of Helsinki Faculty of Veterinary medicine, Helsinki
Ek ders notları sağlanacaktır.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|