Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ II Birinci düzey F-SKY206 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MERVE OĞUZHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET SEYDA OZAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste J.J. Rousseau sonrası siyasal düşünceler tarihinde öne çıkan düşünürler ele alınacaktır. Bu çerçevede modern ulus devletin doğuşundan sonra meydana çıkan sosyal ve ekonomik gelişmelerle siyasal düşünce arasındaki ilişkilerbelli başlı kavramlara referansla takip edilecektir.
Dersin tanımı Ders, birinci dönemde alınan Siyasal Düşünceler Tarihi I dersinin devamı niteliğindedir ve 20. yüzyıl ortalarında kadar belli başlı düşünürlerin fikirlerini incelemektedir.

Dersin içeriği
1- J. J Rousseau sonrası siyasal düşünceyi etkileyen temel gelişmeler
2- David Hume
3- Thomas Jefferson
4- James Madison
5- Alexander Hamilton
6- Edmund Burke
7- Thomas Paine
8- Ara Sınav
9- F. Hegel
10- Jeremy Bentham
11- John Stuart Mill
12- Karl Marx
13- Thomas Green
14- Eduard Bernstein
15- V. I. Lenin
16- Dönem Sonu Sınavı
17- Dönem Sonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yakın döneme etki eden siyasal düşünürlerin fikirlerini tartışır.
2- Düşünürlerin yaşadıkları çağdaki ekonomik ve sosyal gelişmeler ile fikirler arasındaki bağlantıyı çözümler.
3- Modern ideolojilerin doğuşuna ilişkin siyasal altyapıyı açıklar.
4- Batı ve Doğu siyasal düşüncesi arasındaki farklılık ve benzerlikleri analiz eder.
5- Düşünürlerin demokrasi, ekonomi, siyaset ve devlet gibi siyasal tanımlar ilişkin görüşlerini tartışır.
6- Devlet ve toplum arasındaki ilişkilere yönelik farklı yaklaşımları tanımlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 10 40
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 12 36
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Jean Touchard (Çevirmen: İsmail Yerguz) (2015), Siyasal Düşünceler Tarihi, Islık Yayınları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar