Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Biyosistem Mühendisliği > DRENAJ VE ARAZİ ISLAHI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DRENAJ VE ARAZİ ISLAHI Birinci düzey BM 305 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE EĞİTİM
Dersin amacı DRANAJ SİSTEMLERİNİN TASARIMI VE ARAZİ ISLAH YÖNTEMLERİ
Dersin tanımı DRANAJ SİSTEMLERİNİN TASARIMI VE ARAZİ ISLAH YÖNTEMLERİ

Dersin içeriği
1- Drenaj sistemlerinin tasarımına giriş
2- Drenaj yönünden toprak-bitki-su ilişkileri
3- Drenaj yönünden toprak-bitki-su ilişkileri
4- Drenaj etütleri
5- Drenaj etütleri
6- Yüzey drenaj yöntemleri
7- Yüzey drenaj yöntemleri
8- Ara Sınav
9- Toprak altı drenaj yöntemleri
10- Toprak altı drenaj yöntemleri
11- Drenaj makinaları
12- Drenaj sistemlerinde sanat yapıları
13- Arazi Islahı
14- Arazi Islahı
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Drenajın tanımını, nedenlerini bilir.
2- Drenaj problemlerinin tarıma etkilerini bilir.
3- -Drenaj için gerekli çalışmaların nasıl yapılacağını bilir.
4- -Toprak etütlerini yapabilir.
5- -Drenaj problemi için gerekli mühendislik çözümlerini yapabilir.
6- -Yüzey drenaj tasarımını yapabilir.
7- -Yüzey altı drenaj tasarımını yapabilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2- Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3- Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5- Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6- Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı DRENAJ SİSTEMLERİNİN TASARIMI PROF.DR. YETKİN GÜNGÖR PROF.DR. ZEKİ ERÖZEL PROF.DR. AHMET ÖZTÜRK ANKARA ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar