Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > RESEARCH TECHNIQUES
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RESEARCH TECHNIQUES İkinci düzey CHEM-595 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖMER EDİP KUZUGÜDENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ders anlatımı
Dersin amacı Bir bilimsel araştırmayı planlama, yürütme, ve sonuçlandırma becerisi kazanma
Dersin tanımı Bir bilisel araştırma yapabilme amaçlı planlama, yürütme, sonuçlandırma ve sonuçların sunulması konularında temel prensipleri öğretme ve ilgili uygulamalar şeklinde düzenlenmiştir.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Bilimde etik
3- Çelışmanın planlanmaası
4- Literatür tarama
5- Literatür tarama uygulaması ve değerlendirmeler
6- Yararlı teknolojiler
7- Matematiksel yaklaşımlar
8- ARA SINAV
9- Çalışma ön hazırlıkları
10- Veri toplama ve kaydetme
11- Bulguların değerlendirilmesi
12- Sözel ve yazılı şunuşlar
13- Uygulamalar
14- Konuların tekrarı ve değerlendirilmesi
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma yapmanın temel ilkelerini kavrama
2- Araştırma planlama ve hedefler koyma becerisi kazanma
3- Gerekli bilgi ve materyallerin toplanmasını öğrenmek
4- Araştırma yürütme becerisi kazanma
5- Verilerin toplanması, korunması ve değerlendirme beceri ve alışkanlığı geliştirme
6- Araştırmayı sonuçlandırma ve rapor etmeyi öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 6 4 24
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 2 4 8
Arazi çalışması 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kuzugüdenli, Ö.E., Research Techniques, Class Notes, Erciyes University, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Haftalık okuma ödevleri.

Ders ile ilgili dosyalar