Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > KATILARIN MANYETİK ÖZELLİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KATILARIN MANYETİK ÖZELLİKLERİ İkinci düzey FİZ 549 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. TUNCAY KARAASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. TUNCAY KARAASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı kristal yapılı katıların manyetik özelliklerini temel düzeyde tartışmaktır
Dersin tanımı Langevin diyamagnetizması. Paramagnetizma. Nükleer demagnetizasyon. İletim elektronlarının paramagnetik duygunluğu. Ferromagnetik düzenleme. Magnonlar. Antiferromagnetik düzenleme. Ferrimanyetik düzen

Dersin içeriği
1- Langevin diyamagnetizması.
2- Paramagnetizma.
3- Paramagnetizma.
4- Nükleer demagnetizasyon.
5- İletim elektronlarının paramagnetik duygunluğu.
6- İletim elektronlarının paramagnetik duygunluğu.
7- Ferromagnetik düzenleme. Ferromagnetik düzenleme.
8- Arasınav
9- Ferromagnetik düzenleme.
10- Magnonlar.
11- Antiferromagnetik düzenleme.
12- Antiferromagnetik düzenleme.
13- Ferrimanyetik düzen
14- Ferrimanyetik düzen
15- Dönem sonu sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Manyetizmanın atomik orijininden başlayarak çeşitli manyetik malzemelerin temel özelliklerini tartışabilir.
2- Elektron spin rezonans ve nükleer manyetik rezonans olaylarını tartışabilir.
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Morrish, A. H., 1965; The Physical Principles of Magnetism, John Wiley and Sons, Newyork
Yardımcı Kaynaklar 1. Kittel, C.,1996;Introduction to Solid State Physics,John Wiley and Sons, Newyork 2. Ashcroft, N. W. and Mermin, N. D.,1976; Solid State PhysicsHolt Rinehart and Winston, Newyork.

Ders ile ilgili dosyalar