Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > MESLEK ÇALGISI II (FLÜT)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI II (FLÜT) Birinci düzey MÜZ114.9 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. ÜMRAN EZGİ GÜLEKEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı EĞİTİM GÖREVLİSİ CANER BULŞU ve ARŞ.GÖR.ÜMRAN EZGİ GÜLEKEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli BİREBİR
Dersin amacı ÖĞRENCİNİN MÜZİĞİN ÖĞELERİNİ FLÜT TEKNİKLERİYLE BİRLEŞTİREREK KULLANMASINI SAĞLAMAK.
Dersin tanımı TEMEL FLÜT TEKNİKLERİ

Dersin içeriği
1- Duruş ve Tutuş
2- Flütte Diziler ve Nefesi Doğru ve Verimli Kullanma Teknikleri
3- Dil ve El Koordinasyon Teknikleri
4- Nota okuma ve Deşifre Becerisini Geliştirme Teknikleri
5- Yorumlama
6- Sahne ve Performans
7- Hız, Gürlük, Müzikaliteyi Geliştirme Teknikleri
8- Ritm ve Artikülasyon Teknikleri
9- Vize Sınavı
10- Entonasyon ve Ton geliştirme egzersizleri
11- Vibrato tekniği ve Dinamikler
12- En alt oktavdaki Si''den en üst oktavdaki Do''ya kromatik dizi çalışmaları
13- Stil egzersizleri(Barok,Klasik,Romantik ve Modern stil çalışmaları)
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencinin müziği anlama, dinleme ve yaratıcılığını geliştirmek.
2- Öğrencinin müziksel algılamasını ,düşünmesini ve yorumlamasını geliştirmek.
3- Öğrencinin yaratıcılığına katkıda bulunmak.
4- Öğrencinin flüt parçalarını analiz ederek çalmasını sağlamak.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 14 56
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prill etüd op:93,, Emil Prill etüd op:7 Gariboldi Ubungen, Gariboldi Bach , Handel , Menuet Telemann Sonatine Benedetto Marcello Sonatlar
Yardımcı Kaynaklar Mozart Sonatine ( Sol Majör ) Mozart Sonatine ( Si Bemol Majör ) Beethoven Polonaise (Si Bemol Majör) Haydn Menuetler

Ders ile ilgili dosyalar