Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo,televizyon ve Sinema > RADYODA PROGRAM YAPIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RADYODA PROGRAM YAPIMI Birinci düzey RTS333 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör Yok
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ CEYHUN BAĞCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Atölye Çalışması
Dersin amacı Öğrencilerin radyo programcılığı ile ilgili teorik ve pratik bilgiler edinmesi temel amaçtır. Öğrenciler bu doğrultuda radyo projeleri hazırlamaktadır.
Dersin tanımı Radyo programcılığı ile ilgili akademik ve pratik bilginin bir arada sunulduğu bir derstir. Öğrenciler derste anlatılan teorik bilgiler doğrultusunda radyo projeleri gerçekleştirmektedir. Öğrenciler, bu projeler kapsamında metin yazımı, seslendirme ve kurgu olmak üzere 3 temel süreçte tecrübe kazanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Radyo Yayıncılığnın Tarihçesi
2- Radyo Yayın Sistemleri
3- Radyo Yayınının Teknik Özellikleri
4- Radyonun İşlevleri
5- Radyonun ve Radyo Dinleyicisinin Özellikleri
6- Radyoda Program Yapımı Aşamaları
7- Radyo Program Öneri Formu Hazırlanışı
8- Radyo Program Metni Yazımı
9- Program Yapımındaki Temel Malzemeler
10- Radyoda Program Türleri
11- Radyoda Program Biçimleri
12- Radyo Çalışanları: Tanım ve Görevleri
13- Ses Düzenleme ve Kayıt Teknolojileri
14- Ses Düzenleme ve Kayıt Teknolojileri
15- Podcast İçerik Üretimi
16- Podcast İçerik Üretimi
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Radyoda program yapım süreçlerini öğrenir.
2- Radyo programı hazırlanmasını öğrenir.
3- Radyo yayın sistemlerini öğrenir.
4- Radyo program öneri formu yazımını öğrenir.
5- Radyo program metni yazımını öğrenir.
6- Radyo tekniği ile ilgili bilgileri öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 9 2 18
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 1 5 5
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Radyo Yayıncılığı - Prof. Dr. Aysel AZİZ; Nobel Akademik Yayıncılık; 2012
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar