Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANATSAL ÜRETİM YÖNTEMLERİ-I |
Birinci düzey |
SER 305.2 |
Zorunlu |
5 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
SER202-SERAMİK ATÖLYE-IV
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK/UYGULAMA (Ders süreç takibi ve sonuç değerlendirmesi şeklinde teorik bilgi ve uygulamaya dayalı yürütülecektir. Süreç takibi ve haftalık çalışmalar gerektirdiğinden devam zorunluluğu vardır. Devam muafiyeti olanlar da her hafta işlenen konu ve süreç değerlendirmesine tabi olacakları için ders sorumluluklarını (proje ilerlemesi) ders sorumlusu ile koordineli olarak sürdürmeleri gerekmektedir.)
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, öğrencilerin kendi sanatsal dil ve kimliklerini oluşturmalarına yönelik farkındalık geliştirmelerini sağlamak, sunum ve temsil araçlarını etkin biçimde kullanmalarını desteklemektir. Dijital ve fiziksel üretim araçlarıyla çağdaş sunum yöntemlerini tanıyan öğrenciler, bireysel sanatçı kimliğini sistemli biçimde ifade etme becerisi kazanırlar.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, öğrencilerin sanatçı kimliğini yapılandırma sürecine odaklanan uygulamalı bir atölye çalışmasıdır. Öğrencilerden, kişisel yaratım süreçlerini belgelemeleri, dijital ve fiziksel ortamlarda portfolyo oluşturmaları, sanatçı metni, sanatçı güncesi, ilham panosu ve kişisel logo gibi sunum bileşenlerini geliştirmeleri beklenir. Dersin sonunda, bu üretimlerin yer aldığı kapsamlı bir sanatçı dosyası oluşturularak sunulur.
|
1- |
GİRİŞ, SANATÇI KİMLİĞİ OLUŞTURMA HK. BİLGİLENDİRME - Sanatçı kimliği oluşturma ve dijital ortamda yeni nesil portfolyo oluşturma üzerine bilgilendirme.
|
2- |
GİRİŞ, SANATÇI KİMLİĞİ OLUŞTURMA HK. BİLGİLENDİRME - Sanatçı metni (Artist statement), sanatçı güncesi (Artist book), ilham panosu (mood board), logo- imza hazırlığı üzerine bilgilendirme.
|
3- |
RAPOR KONUSU BELİRLEME, İLHAM PANOSU HAZIRLAMA - İzlemekten zevk aldıkları ve almadıkları sanat eserleri ve sanatçılar üzerine tartışma, bu eser ve sanatçıların sanatçı metinlerinin araştırılarak detaylı incelenmesi üzerine rapor ödevi konusunun belirlenmesi ve rapordan beklenenlerin bildirilmesi.
|
4- |
RAPOR KONUSU BELİRLEME, İLHAM PANOSU HAZIRLAMA - İlham panosu (mood board) oluşturmak üzere renk skalası ve temanın belirlenmesi. Çalışmalara başlanması.
|
5- |
RAPOR KONUSU BELİRLEME, İLHAM PANOSU HAZIRLAMA - İlham panosu (mood board) çalışmalarına devam edilmesi. Tartışmalar ve akranlar arası değerlendirmeler.
|
6- |
SANATÇI GÜNCESİ HAZIRLAMA VE TESLİMLER - Sanatçı güncesi (Artist book) oluşturma üzerine çalışmalara başlanması, tartışmalar ve akranlar arası değerlendirmeler.
|
7- |
SANATÇI GÜNCESİ HAZIRLAMA VE TESLİMLER - Sanatçı güncesi (Artist book) oluşturma üzerine çalışmalara devam edilmesi, tartışmalar ve akranlar arası değerlendirmeler.
|
8- |
VİZE HAFTASI - Verilmiş olan raporların teslimi ve kısa sunumları. İlham panosu taslağının teslimi, sanatçı güncesi ön değerlendirmesi
|
9- |
SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Sanatçı metni (Artist statement) oluşturma üzerine çalışmalara başlanması, taslak oluşturma
|
10- |
SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Tasarımlara dair tartışmalar ve akranlar arası değerlendirmeler.
|
11- |
SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Sanatçı metni (Artist statement) oluşturma üzerine çalışmalara devam edilmesi, tartışmalar ve akranlar arası değerlendirmeler.
|
12- |
SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Sanatçı kimliği üzerinden logo-imza çalışmaları. Fiziksel ortamda deneme ve öneriler. Dijital ortama taşınması.
|
13- |
SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Seçilen örnek eserlerin fotoğraflanması, arka plan önerileri, künye hazırlama hakkında bilgilendirme.
|
14- |
SANATÇI METNİ, LOGO, FOTOĞRAF ÇEKİMİ VE SOSYAL MEDYA OLUŞTURMA - Seçilen örnek eserlerin fotoğraflanması, künye hazırlamanın tamamlanması ve sosyal medya oluşturma, dönem sonu sunum hazırlıklarının tamamlanması.
|
15- |
FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sunması, komisyon değerlendirmesi. Rapor, ilham panosu, sanatçı güncesi ve sanatçı metni içeren dosya teslimi.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanatçı kimliğini oluşturmaya yönelik kavramsal ve görsel araçları kullanır.
|
2- |
Sanatçı metni, ilham panosu, sanatçı güncesi gibi kişisel anlatım araçlarını üretir.
|
3- |
Farklı sunum ortamlarına uygun portfolyo, logo ve imza tasarımları geliştirir.
|
4- |
Sanat eserlerini belgeler, künye oluşturur ve dijital platformlarda sunuma hazır hale getirir.
|
5- |
Kendi üretim sürecini ifade edebilme ve sözlü sunum yapabilme becerisi kazanır.
|
6- |
Akran değerlendirmesi ve geri bildirimlerle üretim sürecini geliştirir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
|
|
2- |
OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
|
|
3- |
OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
|
|
4- |
OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
|
|
5- |
OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
|
|
6- |
OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
|
|
7- |
OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
|
|
8- |
OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
|
|
9- |
OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
|
|
10- |
OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
|
|
11- |
OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
|
|
12- |
OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
|
|
13- |
OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
|
|
14- |
OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
|
|
15- |
OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
16- |
OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
|
|
17- |
OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
|
|
18- |
OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
|
|
19- |
OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
|
|
20- |
OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
6
|
78
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
170
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|