Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRKÇE -KOMPOZİSYON I |
Birinci düzey |
ADS 113 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Uzaktan Eğitim Merkezi
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Uzaktan Eğitim Merkezi
|
Dersin veriliş şekli
|
Uzaktan Eğitim
|
Dersin amacı
|
Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Dilin tanımı, dilin özelliği, dil ve biliş, dil ve toplum, dil ve kültür, dil aileleri, dil yapısı ve kaynakları, Türk dilinin diğer diller arasındaki yeri, Türkçenin fonetik özellikleri, fonetik kuralları, Türkçede kırılma, büküm, Türkçede kelime kategorileri, imla kuralları, kompozisyon, cümlenin unsurları ve analiz örnekler
|
1- |
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi.
|
2- |
Dil-kültür ilişkisi.
|
3- |
Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Altay Dillerinin ortak özellikleri.
|
4- |
Türk Dilinin gelişmesi ve ana hatlarıyla tarihî devirleri. Türk Dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
|
5- |
Türkçedeki sesler ve sınıflandırılması Türkçenin ses özellikleri.
|
6- |
Örnek eser incelemesi: şiir, hikaye vb.
|
7- |
İmlâ kuralları ve uygulaması (sesler ve eklerle ilgili kurallar)
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
İmlâ kuralları ve uygulaması (Ayrı ve bitişik yazılış, özel isimlerin imlâsı) Noktalama işaretleri ve uygulaması.
|
10- |
Kompozisyonla ilgili genel ön bilgiler, metinler üzerinde uygulamalar.
|
11- |
Yapım ve çekim ekleri ile metinler üzerinde uygulamalar.
|
12- |
Türkçenin güncel meseleleri ve konu üzerinde tartışmalar.
|
13- |
Hazırlıklı, hazırlıksız konuşma yöntemleri.
|
14- |
Örnek eser inceleme: şiir, hikaye vb
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
-Türkçe etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi,
|
2- |
-Yazılı ve sözlü anlatım becerileri, temel yazım ve noktalama kurallarının doğru kullanımı, yazılı ve sözlü anlatımda özgüven ve yaratıcılık.
|
3- |
-Yasam boyu öğrenme gereğini algılamak ve kendi kendine öğrenme becerisini kazanmak,
|
4- |
-Değişken koşullara uyum sağlayabilme becerisi,
|
5- |
-Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisi,
|
6- |
-Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi,
|
7- |
Takım çalışması yapabilme becerisi.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Dişin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Klinikteki tedavi ve sarf malzemelerinin sağlanması ve kontrolünde görev alır.
|
|
5- |
Genel hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon kurallarını bilir, kullanılan malzemelerin dezenfeksiyonunu ve sterilizasyonunu yapar.
|
|
6- |
Diş ünitelerini muayene ve diğer işlemlere hazır hale getirir.
|
|
7- |
Klinikte kullanılan araç ve gereçleri bilir.
|
|
8- |
Diş hekimin uygulayacağı tedavi şekline göre gerekli malzemeleri ve muayene öncesi hastayı hazırlar.
|
|
9- |
Tedavi sırasında ve Koruyucu diş hekimliği uygulamalarında diş hekimine yardım eder.
|
|
10- |
Bir diş kliniğinde hasta kayıtlarını düzenler ve diş kliniğini (muayenehane) organize eder.
|
|
11- |
Diş film çekiminde hastayı uygun şekilde hazırlar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
1
|
1
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
42
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|