Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İletişim Bilimleri (doktora) > İLETİŞİM ALANININ HUKUKSAL DÜZENİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM ALANININ HUKUKSAL DÜZENİ Üçüncü düzey İLB 609 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA TEMEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HAMZA ÇAKIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Öğrenci Merkezli Çalışmalar
Dersin amacı Dersteki amaç öğrencilerin iletişim alanında karşılaşılan problemler ve basın özgürlüğünün sınırları hakkında bilgilendirmektir. Karşılaşılan bir olay olduğunda, yayının kişilik haklarını ihlal edip etmediği, etmişse buna karşı dava imkanları nelerdir konularında bilgi verilir.
Dersin tanımı Medya alanındaki hukuksal düzenlemelerle ilgili temel bir çerçeve sunmak.

Dersin içeriği
1- Basın özgürlüğü
2- Basındaki sınırlamalar
3- Yayına konu olan kişi hakları
4- Maddi ve Manevi haklar
5- Yayının hukuka uygunluk şartları
6- Meşru Müdafaa
7- Meşru Müdafaa
8- Vize
9- Cevap ve Düzeltme Hakkı
10- Hukuk Davaları
11- Ceza Davaları
12- Hukuk ve Ceza davlarında görev ve yetki
13- Hukuk ve Ceza davlarında görev ve yetki
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Basın Hukuku ile ilgili temel kavramları tanımlar
2- Basın özgürlüğü ve sınırlarını kendi cümleleri ile ifade eder
3- İletişimin hukuksal boyuttaki uygulamalarını öğrenir
4- Yazılı, görsel ve işitsel medyadaki hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olur
5- Meslek kurallarını öğrenir
6- İletişim alanında son zamanlarda alınan kararları takip eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 18 3 54
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 2 3 6
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -ÖZEK Çetin, Açıklamalı Basın Kanunu ve İlgili Mevzuat, İstanbul, 2000 DÖNMEZER. -DÖNMEZER Sulhi, Basın ve Hukuku, İstanbul, 1976
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders ile ilgili dosyalar