Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA TEMEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HAMZA ÇAKIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, Öğrenci Merkezli Çalışmalar
|
Dersin amacı
|
Dersteki amaç öğrencilerin iletişim alanında karşılaşılan problemler ve basın özgürlüğünün sınırları hakkında bilgilendirmektir. Karşılaşılan bir olay olduğunda, yayının kişilik haklarını ihlal edip etmediği, etmişse buna karşı dava imkanları nelerdir konularında bilgi verilir.
|
Dersin tanımı
|
Medya alanındaki hukuksal düzenlemelerle ilgili temel bir çerçeve sunmak.
|
1- |
Basın özgürlüğü
|
2- |
Basındaki sınırlamalar
|
3- |
Yayına konu olan kişi hakları
|
4- |
Maddi ve Manevi haklar
|
5- |
Yayının hukuka uygunluk şartları
|
6- |
Meşru Müdafaa
|
7- |
Meşru Müdafaa
|
8- |
Vize
|
9- |
Cevap ve Düzeltme Hakkı
|
10- |
Hukuk Davaları
|
11- |
Ceza Davaları
|
12- |
Hukuk ve Ceza davlarında görev ve yetki
|
13- |
Hukuk ve Ceza davlarında görev ve yetki
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Basın Hukuku ile ilgili temel kavramları tanımlar
|
2- |
Basın özgürlüğü ve sınırlarını kendi cümleleri ile ifade eder
|
3- |
İletişimin hukuksal boyuttaki uygulamalarını öğrenir
|
4- |
Yazılı, görsel ve işitsel medyadaki hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olur
|
5- |
Meslek kurallarını öğrenir
|
6- |
İletişim alanında son zamanlarda alınan kararları takip eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
18
|
3
|
54
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
3
|
15
|
Kısa sınavlar
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
3
|
6
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-ÖZEK Çetin, Açıklamalı Basın Kanunu ve İlgili Mevzuat, İstanbul, 2000 DÖNMEZER.
-DÖNMEZER Sulhi, Basın ve Hukuku, İstanbul, 1976
|
Yardımcı Kaynaklar
|
YOK
|
|