Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ELİF FUNDA ŞENER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ELİF FUNDA ŞENER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım-Sunu (Teorik ve interaktif eğitim)
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere DNA sekanslama hakkında genel bilgiler vermek ve kullanılan yöntemleri tanıtmak, uygulamalarını aktarmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders DNA sekanslamanın ne olduğu, hangi yöntemlerin kullanıldığını ve konu ile uygulamalar hakkında bilgi veren bir derstir.
|
1- |
Moleküler Genetiğe Giriş
|
2- |
Genetik Kod, Genom
|
3- |
DNA, RNA Yapısı
|
4- |
Mutasyonların Sınıflandırılması ve Adlandırılması
|
5- |
Mutasyon Analiz Yöntemleri
|
6- |
Polimeraz Zincir Reaksiyonu ve Çeşitleri
|
7- |
İşlevsel Genomik
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
DNA Sekanslamada Klasik Yöntemler
|
10- |
Pyrosekans Teknolojisi
|
11- |
Yeni Nesil Sekans Teknolojisi
|
12- |
Yeni Nesil Sekans Teknolojisinin Uygulama Alanları
|
13- |
Yeni Nesil Sekans Teknolojisinin Uygulama Alanları
|
14- |
Yeni Nesil Sekans Teknolojisinin Uygulama Alanları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Moleküler genetikte kullanılan sekanslama ile ilgili eski ve yeni yöntemlerin öğrenilmesi, karşılaştırılması, geleceği
|
2- |
İlgili makaleleri anlayabilir ve tartışabilir duruma gelmek
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
16
|
128
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
4
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Klug WS, Cummings MR. Genetik Kavramlar, Altıncı Baskıdan Çeviri. 2003, Palme Yayıncılık.
2. Lüleyap Ü. Moleküler Genetiğin Esasları. 2008, Nobel Kitabevi.
3. Pritchard DJ, Korf BR. Medical Genetics At A Glance Summary.2003, Blackwell Publishing Company.
4. Passarge E. Color Atlas of Genetics. Third Edition, 2007.
5. Schleif R. Genetics and Molecular Biology. Second Edition, 1993, Addison-Wiley Publishing Company.
6. Pasternak JJ. An Introduction To Human Molecular Genetics. 2005, Wiley-Lİss Publication.
7. Rapley R, Harbron S. Molecular ANalysis and Genome Discovery. 2012, second edition, Wiley- Blackwell Publication.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlgili makaleler
|
|