Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÇAĞRI TÜRKER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğretim Görevlisi Ali BAŞOL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunum ve uygulama
|
Dersin amacı
|
İlgili mevzuatlarla zor kullanmanın amacı, güç kullanmadaki orantılık ilkesi doğrultusunda gerekli hükümleri uygulamayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Zorunlu güç kullanımı, Avrupa insan haklı sözleşmesi yaşama hakkı, işkence ve onur kırıcı muamele ve zor kullanma kanunu, uluslararası mevzuat, Avrupa cezaevi kuralları, avrupa standartları, ulusal mevzuat, TCK meşru savunma ve zorunluluk hali ve diğer mevzuatlar
|
1- |
Zor Kullanmanın Tanımı, Zor Kullanma Yetkisi, Zor Kullanmanın Amacı,
|
2- |
Zor Kullanma Ölçüsü, Güç Kullanmada Orantılılık İlkesi,
|
3- |
Direnmeye Karşı Teknikler, Kuvvet Kullanmayı Etkileyen ve Belirleyen Faktörler,
|
4- |
Zor Kullanma Kanunu, Uluslararası Mevzuat,
|
5- |
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Madde 2 (Yaşama Hakkı), Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Madde 3 (İşkence ve Onur Kırıcı Muamele veya Cezanın Yasaklanması),
|
6- |
Avrupa Cezaevi Kuralları, Avrupa Konseyi Standartları, Ulusal Mevzuat,
|
7- |
Avrupa Cezaevi Kuralları, Avrupa Konseyi Standartları, Ulusal Mevzuat,
|
8- |
5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu Meşru Savunma ve Zorunluluk Hali,
|
9- |
5237 Sayılı TCK Kasten Yaralama, Görevi Kötüye Kullanma, Zorlayıcı Aletlerin Kullanılması,
|
10- |
657 Sayılı Kanunun Kişilerin Uğradıkları Zararlar,
|
11- |
5275 Sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirleri İnfazı Hakkında Kanun,
|
12- |
5275 Sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirleri İnfazı Hakkında Kanun,
|
13- |
5237 Sayılı TCK İlgili Hükümleri,
|
14- |
2803 Sayılı Jandarma Teşkilat Görev ve Yetkileri Kanunu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
5275 sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirleri İnfazı Hakkındaki Kanunu bilir
|
2- |
Hükümlü/tutuklulara ilişkin olarak 5275 sayılı Kanun kapsamında öngörülen disiplin
suç ve cezalarını tanır.
|
3- |
Tutuklu ve hükümlülerle ilgili temel bilgilere sahiptir.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
2- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
3- |
insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
|
|
4- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
5- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
6- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
|
|
7- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
8- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
10- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
11- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
15
|
30
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|