Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DOĞALGAZ SİSTEMLERİ |
Birinci düzey |
MM 452 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ YUSUF TEKİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. YUSUF TEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ.GÖR. Doğan ERDEMİR
|
Dersin veriliş şekli
|
BİLGİSAYAR LABORATUARI (ZETACAD),
|
Dersin amacı
|
Doğalgazın oluşumu, doğal gazın taşınması, depolanması, kullanımı, avantajlar ve kullanımında dikkat edilmesi gereken hususların, Bina dışı doğalgaz tesisatı, ekipmanı ve uygulama şartnamelerin, Bina içi doğal gaz tesisatı ve bölümlerinin, gaz tesisatında Kullanılan cihaz ve ekipmanların; Bina içi doğal gaz tesisatı hesaplamaları, Kazan dairesi doğal gaz tesisatı ve baca hesaplamalarının öğretilmesi ve ZETACAD programında proje hazırlama.
|
Dersin tanımı
|
Doğal gaz sistemlerine giriş. Doğal gazın yanması. Yakıt hazırlama ve yakma sistemleri. Doğal gaz tesisatı ve boyutlandırılması. Doğal gaza dönüşüm ve dönüşüm sorunları. ZETACAD programında proje hazırlama.
|
1- |
Doğal gaz mühendisliğinin kapsamı, doğal gazın fosil yakıtlar içindeki yeri, Doğalgazın gaz ve sıvı fazda iletimi, depolanması, dağıtımı, kullanımı.
|
2- |
Bina dışı doğal gaz tesisatı, ekipmanı ve uygulama şartnameleri
|
3- |
Bina içi doğal gaz tesisatı ve bölümlerinin, gaz tesisatında Kullanılan cihaz ve ekipmanları
|
4- |
Bina içi doğal gaz tesisatı hesaplamaları
|
5- |
Kazan dairesi doğal gaz tesisatı hesaplamaları
|
6- |
Doğal gaz yakma sistemleri baca çapı hesaplamaları.
|
7- |
Doğal gaz iç tesisat hesaplamalarında Paket program uygulamaları
|
8- |
Doğal gaz iç tesisat hesaplamalarında Paket program uygulamaları
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Doğal gaz iç tesisat hesaplamalarında Paket program uygulamaları
|
11- |
Doğal gaz iç tesisat hesaplamalarında Paket program uygulamaları
|
12- |
Doğal gaz iç tesisat hesaplamalarında Paket program uygulamaları
|
13- |
Doğal gaz iç tesisat hesaplamalarında Paket program uygulamaları
|
14- |
Doğal gaz iç tesisat hesaplamalarında Paket program uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Doğalgaz iç tesisattında boru çapı hesablarını yapabilme ve içtesisat projesi hazırlayabilme becerisi
|
2- |
Doğal gaz iç tesisatında kullanılan boruların, sayaçların, vanaların, regülatörlerin,vs. montajında dikkat edilecek hususların bilme becerisi
|
3- |
Doğal gaz ile ilgili uygulama şartnamelerinin ve alınması gerekli güvenlik tedbirlerini bilme becerisi.
|
4- |
Doğal gaz iç tesisat projesi ile ilgili teknik yazılım kullanabilme ve proje hazırlaya bilme becerisi
|
5- |
Karmaşık bir sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama ve bilişim uygulamalarını kullanma becerisi.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
|
|
2- |
Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
|
|
3- |
Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
|
|
4- |
Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
5- |
Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
6- |
Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
|
|
7- |
Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
8- |
Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
9- |
Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
|
|
10- |
Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
|
|
11- |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
4
|
2
|
8
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
1
|
5
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
12
|
12
|
Laboratuvar
|
10
|
2
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• MMO/377/2: Doğalgaz İç tesissatı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• MMO/377/2: Doğalgaz İç tesissatı
|
|