Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (y.l) > FEN BİLİMLERİNDE STEM EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN BİLİMLERİNDE STEM EĞİTİMİ İkinci düzey İFE 527 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze ve Online
Dersin amacı Lisansüstü öğrencilerinin STEM eğitimi ve fen eğitiminde STEM etkinlikleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin tanımı STEM eğitimi, STEM disiplinleri, STEM eğitiminde girişimcilik ve mühendislik

Dersin içeriği
1- • Eğitim 4.0 nedir?, 21. yüzyıl becerileri
2- • Geleceğin meslekleri, STEM kariyerleri ve meslekleri
3- • STEM kavramı, STEM’in ortaya çıkışı ve Tarihsel süreç
4- • STEM eğitiminin amaçları ve sonuçları, STEM disiplinlerinin entegrasyonu-STEM disiplinlerinin birbirleriyle olan ilişkisi
5- • Amerika’da STEM, Diğer ülkelerde STEM
6- • Türkiye’de STEM ve öğretim programları
7- • STEM yaklaşımına uygun ders planı hazırlamak, STEM ile birlikte kullanılan öğretim modelleri ve yaklaşımları (STEM SOS, 5E)
8- • STEAM kavramı
9- • Girişimcilik ve STEM
10- • STEM eğitiminde mühendislik uygulamaları-Mühendislik tasarım süreci
11- • Probleme Dayalı Öğrenme ve Probleme Dayalı STEM
12- • 5E Öğrenme Modeli ve STEM
13- • Proje Tabanlı Öğrenme ve STEM
14- • STEM eğitiminde teknoloji entegrasyonu
15- • Artırılmış gerçeklik ve STEM, Sanal gerçeklik ve STEM
16- • STEM eğitimi ve eğitsel robotik-legolar
17- • STEM eğitimi ve animasyonlar
18- • Okul öncesi dönemde STEM eğitimi
19- • Engelsiz STEM eğitimi
20- • Özel yetenekliler ve STEM eğitimi

Dersin öğrenme çıktıları
1- STEM kavramını bilir.
2- STEM eğitiminin amaçlarını bilir.
3- Farklı ülkelerde STEM eğitimini açıklar.
4- STEAM kavramını bilir.
5- Girişimcilik ve STEM ilişkisini açıklar.
6- Mühendislik tasarım sürecini bilir.
7- STEM yaklaşımına uygun ders planı hazırlar.
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10- Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12- Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13- Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14- Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15- Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 3 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar