Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Almanca Öğretmenliği > ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR I Birinci düzey AÖP 205 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin dili Almanca
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YASEMİN ACAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YASEMİN ACAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Almanca öğretiminde temel kavramları, Dilbilgisi-Çeviri, Düzvarım, İşitsel-Dilsel, İşitsel-Görsel ve karma yöntemlerini ayrıntılı olarak iletişimsel yaklaşımı temel düzeyde tanıtmak ve incelemek.
Dersin tanımı Dilbilgisi-Çeviri, Düzvarım, İşitsel-Dilsel, İşitsel-Görsel ve karma ve iletişimsel yaklaşımlar ve bu yöntem ve yaklaşımlarla yazılmış ders kitapları

Dersin içeriği
1- Dönem Planı Tanıtımı
2- Yabancı dil öğretim yöntemlerine giriş ve Almanca öğretimi alan terminolojisi
3- Yabancı dil öğretim yöntemlerini etkileyen faktörler
4- Yabancı dil öğretim yöntemlerini etkileyen faktörler
5- Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
6- Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi ve bu yönteme göre yazılmış ders kitabı incelemesi
7- 1. Arasınav
8- Düzvarım Yöntem ve bu yönteme göre yazılmış ders kitabı incelemesi
9- İşitsel-Dilsel Yöntem
10- İşitsel-Dilsel Yöntem ve bu yönteme göre yazılmış ders kitabı incelemesi
11- İşitsel-Görsel Yöntem ve bu yönteme göre yazılmış ders kitabı incelemesi
12- Karma Yöntem ve bu yönteme göre yazılmış ders kitabı incelemesi
13- Yöntemlerin karşılaştırmalı tekrarı
14- Final Sınavı
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Almancanın öğretimi için gerekli kuramsal altyapıya sahiptir.
2- Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
4- Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
5- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak alanıyla ilgili kaynakları kullanır.
6- Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir.
7- Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
8- Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
2- Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
3- Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
4- Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
5- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
6- Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
7- Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
8- Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
9- Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
10- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
11- Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
12- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
13- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
15- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
16- Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
17- İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
18- Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
19- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
20- Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 15 15
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 15
Yarıyıl içi toplam   55
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Neuner, G., Hunfeld, H. (1993). Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Berlin: Langenscheidt.
Yardımcı Kaynaklar 2. Genç, A. (2000). Wörterbuch Pädagogik. Deutsch-Türkisch Türkisch-Deutsch. Ankara: Hacettepe-Taş.

Ders ile ilgili dosyalar