Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > SOĞUTMA TEKNİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOĞUTMA TEKNİĞİ Birinci düzey MM 346 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DOĞAN ERDEMİR
Dersin veriliş şekli SINIFTA YÜZYÜZE, PROBLEMLERLE UYGULAMALI OLARAK
Dersin amacı Soğutma ile ilgili genel bilgiler ve ideal soğutma çevrimi. Soğutma devreleri. Soğuk hava makinaları. Mekanik Kompresörlü soğutma sistemleri, absorbsiyonlu soğutma sistemi, enjektörlü soğutma sistemi. Soğutma sistemlerinde kullanılan ekipmanlar ve hesaplamaları; Kompresör, buharlaştırıcı, yoğuşturucu, genişleme valfi, kılcal boru, emniyet ve ayar elemanları. Soğuk hava depolarının projelendirilmesi. Frigorifik araçların tasarım ve projelendirilmesi.
Dersin tanımı SOĞUTMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI

Dersin içeriği
1- Soğutma ile ilgili genel bilgiler
2- İdeal soğutma çevrimleri, soğutma devreleri
3- Soğuk hava makinaları
4- Mekanik kompresörlü soğutma sistemleri
5- Mekanik kompresörlü soğutma sistemleri
6- absorbsiyonlu soğutma sistemi, enjektörlü soğutma sistemi
7- absorbsiyonlu soğutma sistemi, enjektörlü soğutma sistemi
8- Soğutma sistemlerinde kullanılan ekipmanlar ve hesaplamaları
9- Soğutma sistemlerinde kullanılan ekipmanlar ve hesaplamaları
10- Soğuk hava depolarının projelendirilmesi
11- Soğuk hava depolarının projelendirilmesi
12- Soğuk hava depolarının projelendirilmesi
13- Frigorifik araçların tasarım ve projelendirilmesi
14- Frigorifik araçların tasarım ve projelendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Soğutma sistemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmak,
2- Soğutma sistemlerinde bulunan elemanları tanımak ve tasarımda nasıl kullanılacağını bilmek,
3- Soğuk hava depolarının projelendirilmesi yapmak,
4- Soğuk hava depolarının tasarımını yapmak
5- Frigorifik araçların tasarımını yada projelendirilmesini yapabilmek.
6- Soğutma sistemleri ile alakalı matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
7- Soğutma sistemleri ile alakalı Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
8- Soğutma sistemleri ile alakalı Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
9- Soğutma sistemleri ile alakalı Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
10- Soğutma sistemleri ile alakalı Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Özkul N., Uygulamalı Soğutma Tekniği, TMMOB yayını • Genceli O.F., Soğutma Tekniği, TMMOB, 2001
Yardımcı Kaynaklar • Özkul N., Uygulamalı Soğutma Tekniği, TMMOB yayını • Genceli O.F., Soğutma Tekniği, TMMOB, 2001

Ders ile ilgili dosyalar