Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SOĞUTMA TEKNİĞİ |
Birinci düzey |
MM 346 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. DOĞAN ERDEMİR
|
Dersin veriliş şekli
|
SINIFTA YÜZYÜZE, PROBLEMLERLE UYGULAMALI OLARAK
|
Dersin amacı
|
Soğutma ile ilgili genel bilgiler ve ideal soğutma çevrimi. Soğutma devreleri. Soğuk hava makinaları. Mekanik
Kompresörlü soğutma sistemleri, absorbsiyonlu soğutma sistemi, enjektörlü soğutma sistemi. Soğutma sistemlerinde kullanılan ekipmanlar ve hesaplamaları; Kompresör, buharlaştırıcı, yoğuşturucu, genişleme valfi, kılcal boru, emniyet ve ayar elemanları. Soğuk hava depolarının projelendirilmesi. Frigorifik araçların tasarım ve projelendirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
SOĞUTMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI
|
1- |
Soğutma ile ilgili genel bilgiler
|
2- |
İdeal soğutma çevrimleri, soğutma devreleri
|
3- |
Soğuk hava makinaları
|
4- |
Mekanik kompresörlü soğutma sistemleri
|
5- |
Mekanik kompresörlü soğutma sistemleri
|
6- |
absorbsiyonlu soğutma sistemi, enjektörlü soğutma sistemi
|
7- |
absorbsiyonlu soğutma sistemi, enjektörlü soğutma sistemi
|
8- |
Soğutma sistemlerinde kullanılan ekipmanlar ve hesaplamaları
|
9- |
Soğutma sistemlerinde kullanılan ekipmanlar ve hesaplamaları
|
10- |
Soğuk hava depolarının projelendirilmesi
|
11- |
Soğuk hava depolarının projelendirilmesi
|
12- |
Soğuk hava depolarının projelendirilmesi
|
13- |
Frigorifik araçların tasarım ve projelendirilmesi
|
14- |
Frigorifik araçların tasarım ve projelendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Soğutma sistemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmak,
|
2- |
Soğutma sistemlerinde bulunan elemanları tanımak ve tasarımda nasıl kullanılacağını bilmek,
|
3- |
Soğuk hava depolarının projelendirilmesi yapmak,
|
4- |
Soğuk hava depolarının tasarımını yapmak
|
5- |
Frigorifik araçların tasarımını yada projelendirilmesini yapabilmek.
|
6- |
Soğutma sistemleri ile alakalı matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
7- |
Soğutma sistemleri ile alakalı Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
8- |
Soğutma sistemleri ile alakalı Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
9- |
Soğutma sistemleri ile alakalı Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
10- |
Soğutma sistemleri ile alakalı Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
|
|
2- |
Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
|
|
3- |
Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
|
|
4- |
Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
5- |
Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
6- |
Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
|
|
7- |
Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
8- |
Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
9- |
Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
|
|
10- |
Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
|
|
11- |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
56
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
2
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Özkul N., Uygulamalı Soğutma Tekniği, TMMOB yayını
• Genceli O.F., Soğutma Tekniği, TMMOB, 2001
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Özkul N., Uygulamalı Soğutma Tekniği, TMMOB yayını
• Genceli O.F., Soğutma Tekniği, TMMOB, 2001
|
|