Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > MEDYA VE İDEOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA VE İDEOLOJİ Birinci düzey GAZ334 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ALİ KORKMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ KORKMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Dersin temel amacı, ideolojinin medya metinlerinin inşasındaki rolünü örnek medya metinlerini çözümleyerek belirlemektir.
Dersin tanımı Bu ders, farklı ideoloji kavrayışlarını benimsemiş medya çözümlemelerinin temel argümanlarını ve bu argümanlara yönelik olarak getirilen eleştirileri değerlendirmektedir

Dersin içeriği
1- İdeoloji kavramı
2- Dil ve ideoloji ilişkisi
3- Göstergebilimsel çözümleme
4- Retorik çözümlemesi
5- Söylem çözümlemesi
6- İdeolojinin haber metinlerine yerleştirilmesi
7- Ötekiler
8- Ayrımcılık
9- gazetecilikte İeoloji
10- Olumsuz okuma
11- Araçsallaştırma
12- Ahlaki değerler
13- Mitler
14- Televizyonda İdeoloji
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İdeolojinin kavranması
2- Dil ve ideoloji ilişkisinin kavranması
3- Söylemin inşa edilme biçimlerinin kavranması
4- Örnek medya metinlerinin çözümlenmesi
5- Örnek medya metinlerinin çözümlenmesi
6- İdeolojinin inşası sürecinde medyanın rolünü kavrar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 3 3 9
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -İdeoloji, Şerife Çam, Deki Yayınları
Yardımcı Kaynaklar -İdeoloji, Şerife Çam, Deki Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar