Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya ( Doktora) > SİNDİRİM FİZYOPATOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİNDİRİM FİZYOPATOLOJİSİ Üçüncü düzey VBK 638 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EBRU ÇETİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. EBRU ÇETİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik ders, genel sunumlar
Dersin amacı Öğrencilere sindirim kanalı fizyopatolojisi hakkında temel bilgiler vermek.
Dersin tanımı Bu derste sindirim kanalı fizyopatolojisi anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Asidoz ve alkaloz
2- Ketozis
3- Mineral madde bozuklukları
4- Mineral madde bozuklukları
5- Hipokalsemi
6- Mide ağrısı
7- Rumende toksik madde oluşumu
8- Timpani
9- Sığırlarda akciğer amfizemi
10- Travmatik retikülitis
11- Abomasum Deplasmanı
12- Kusma
13- İshal
14- İshal
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mineral madde bozukluklarını anlama
2- Asidoz ve alkalozu anlama
3- Kusmayı anlama
4- İshali anlama
5- Travmatik retikülitisi anlama
6- Ketozis ve timpaniyi anlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 5 50
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 5 5 25
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yaşamda ve Hekimlikte Fizyoloji. Ahmet NOYAN
Yardımcı Kaynaklar Dukes Veteiner Fizyoloji. W.O.REECE

Ders ile ilgili dosyalar