Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (doktora) > TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE METİN İNCELEMELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE METİN İNCELEMELERİ Üçüncü düzey TEA 617 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KUDRET ALTUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KUDRET ALTUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze Anlatım
Dersin amacı TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE METİN İNCELEMELERİNİ KAVRAMALARINI SAĞLAMAK
Dersin tanımı TÜRKÇE EĞİTİMİ - EDEBİYAT

Dersin içeriği
1- Osmanlı Türkçesi ve Gramerine Giriş
2- Yüksek Lisans Bilgilerini Yenileme ve Metinleri İncelemeye Geçiş
3- Metin Okuma Çalışmaları
4- Pembe İncili Kaftan ve Nesir İncelemeleri
5- İki Medeniyet
6- Nazım İnceleme Örneklerine Giriş
7- Ara Sınav
8- Han Duvarları
9- Süleymaniyede Bayram Sabahı
10- Efe'nin Hikayesi (Nesir)
11- Tiryaki Sözler
12- Selimname'den Parçalar
13- Fatih Kürsüsünden (Safahat)
14- Yarı Yıl Sonu Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Osamnlı Türkçesi Metinlerini İnceler
2- Osamnlı Türkçesi Metinlerini Anlar
3- Osamnlı Türkçesi Metinlerini Analiz Eder
4- Türkçe öğretimi programında yer alan metin türlerini ve sınıf düzeylerine uygunluğunu bilir.
5- Farklı türdeki metinleri okuma alışkanlığı kazanır.
6- Çeşitli metinleri türlerine göre tasnif edip inceleyebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5- Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 14 14
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 14 14
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Faruk K. Timurtaş - Osmanlı Türkçesi Metinleri
Yardımcı Kaynaklar Hayati Develi - Osmanlı Türkçesi Kılavuzu II

Ders ile ilgili dosyalar