Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fiziksel Tip ve Rehabilitasyon(yüksek Lisans) > HEYKEL ATÖLYE-V
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEYKEL ATÖLYE-V İkinci düzey HEY301 5 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. OSMAN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. OSMAN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik-Uygulama:Ders içeriğine bağlı olarak, canlı model üzerinden modelaj tekniğiyle özgün figüratif ve soyutlama heykeller yapılarak işlenir. bir dönem içerisinde sınıfın performansına bağlı olarak üç ya da dört çalışma gerçekleştirilir. Dönem içerisinde gerçekleştirilen çalışmaların en az biri ya da ikisi kalıplama ve dökümleri yapılarak alçı, polyester vb. malzemelere aktarılır. Uygulama ders hocasının gözetiminde eleştirel bir süreçte gerçekleşir. Her bir öğrenci, ara sınava kadar bir ya da iki çalışma, yine final sınavına kadar bir ya da iki çalışma gerçekleştirir.
Dersin amacı Modelaj(kil vb) tekniğine bağlı olarak, canlı model üzerinden özgün tasarımlarla görsel düşünme ve biçimsel yorumlama gücünü geliştirmektir.
Dersin tanımı Canlı model (insan anatomisi) üzerinden, kil(çamur) ile modellemeye dayalı figüratif yorumlama gücünün geliştirilmesi.

Dersin içeriği
1- Ders hakkında açıklamalar, dersten beklentiler ve ders için ön hazırlıklar.
2- Ders hocasının belirlediği bir duruşta canlı modelden modelaj uygulaması.
3- Çalışmaların ders hocasının eleştirel değerlendirmeleriyle devamı.
4- Çalışmaların sonuçlandırılması ve her bir çalışmanın değerlendirilmesi.
5- Yeni bir pozda Canlı model üzerinden yeni yorumsal bir çalışmanın başlanması.
6- Çalışmalara eleştirel bir süreçte devam edilmesi.
7- Ara Sınav
8- Bir konu bağlamında yeni bir modelaj çalışmasının başlaması.
9- Çalışmaların eleştirel süreçte devamı.
10- Çalışmaların eleştirel süreçte devamı.
11- Çalışmaların sonuçlandırılması ve her bir çalışmanın değerlendirilmesi.
12- Farklı bir pozda yeni bir çalışmanın başlaması.
13- Çalışmaların eleştirel süreçte devamı.
14- Yıl Sonu Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersin İçerik ve kapsamını teorik ve uygulama yoluyla analitik olarak kavrayabilme
2- Üç boyutlu doğru görme, doğru aktarma
3- Modelleme gücünü geliştirecek yorumlama
4- Konuyu görsel ritmik bir bütünlük içerisinde algılama ve oluşturma
5- Modelaj çalışmasının farklı bir malzemeye aktarılması
6- Kompozisyonu görsel hedefler doğrultusunda oluşturabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 4 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 18 3 54
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Heykelde Modelaj tekniğiyle yapılmış figüratif sanat ve artistik anatomi kitapları.
Yardımcı Kaynaklar İnternet çıktıları, sanatçı katalogları, gerçek ve sanal ortamda bilinen özgün sanat eserleri, sanatçı biyografileri, sanat sergileri ve müzeler.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -
İndir   
İndir   
İndir  -
İndir