Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Eczacilik Farmakoloji(doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Üçüncü düzey ECF 811 Zorunlu 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tez dönemi derslerinin tamamından geçmiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MÜKERREM BETÜL AYCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MÜKERREM BETÜL AYCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Dersler teorik olarak işlenmekte olup, soru-cevap tekniği ile tekrar yapılmaktadır.
Dersin amacı Öğrencinin tezini düzgün şekilde planlayıp, yazması ve sonuçta yayına dönüştürebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu derste tezin planlanması, düzgün şekilde yazılması, verilerin yorumlanması ve yayına dönüştürmeyle ilgili bilgiler verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Literatür tarama ve tezi planlama
2- Literatür tarama ve tezi planlama
3- Tezin alt başlıklarını belirleme
4- Tezin alt başlıklarını belirleme
5- Tez yazım kurallarının anlatılması
6- Tez yazım kurallarının anlatılması
7- Tezin yazım kurallarına göre yazılması
8- Tezin yazım kurallarına göre yazılması
9- Tez verilerinin istatistiğinin yapılması
10- Tez verilerinin istatistiğinin yapılması
11- Tez için sonuçların yorumlanması
12- Tez için sonuçların yorumlanması
13- Tezin yayına hazırlanması
14- Tezin yayına hazırlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez için kaynak bulmanın öğrenilmesi
2- Tezin düzgün bir şekilde planlanmasın öğrenilmesi
3- Tez yazım kurallarının öğrenilmesi
4- Tez sonuçlarının yorumlanmasının öğrenilmesi
5- Tez verilerinin istatistiğinin yapılmasının öğrenilmesi
6- Tezin yayına hazırlanmasının öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2- Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3- Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4- Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5- Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6- Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7- Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8- Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9- Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10- Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11- Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12- Bilimsel sunu yapma
13- Bilimsel yayın yazma
14- Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15- Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16- İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma.
17- Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18- İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19- Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 40 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 50 8 400
Toplam iş yükü     622
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel literatür taraması
Yardımcı Kaynaklar Kütüphane

Ders ile ilgili dosyalar