Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE Birinci düzey GK 207 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze - görsel ve sözel sunumlu, konu araştırmalı - gözlem tekniği, ders dışı etkinlik ve araştırmalı
Dersin amacı tütün, alkol, madde, teknoloji vb. bağımlılıklarının farkına varılması, özelliklerin bilinmesi, belirtileri, tehlikeleri, tedavi şekilleri, tedbirleri ve bağımlılıklarla mücadele şekillerinin bilinmesi ve hayata geçirilmesi
Dersin tanımı tütün ürünleri bağımlılığı, alkol bağımlılığı, madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı ve diğer bağımlılıkların tanım ve özelliklerin öğretilmesi, bağımlılıkların belirtileri, tehlikeleri, tedavi şekilleri, tedbirleri ve bağımlılıklarla mücadele şekillerinin öğretilmesi, toplumsal alanda mücadele uygulamalarının yapılması

Dersin içeriği
1- Sağlığın önemi ve sağlıklı kalmak için yapılması gerekenler.
2- Bağımlılık tanımı ve çeşitleri
3- Tütün bağımlılığı özellikleri, belirtileri ve tehlikeleri
4- Tütün bağımlılığı tedavi şekilleri, tedbirleri ve mücadele şekilleri
5- Tütün ve tütün ürünleri bağımlılıkla mücadele kapsamında toplumsal farkındalık etkinlikleri
6- Teknoloji bağımlılığı özellikleri, belirtileri ve tehlikeleri
7- Teknoloji bağımlılığı, tedavi şekilleri, tedbirleri ve mücadele şekilleri
8- Teknoloji bağımlılığıyla mücadele kapsamında toplumsal farkındalık etkinlikleri
9- Tütün ve teknoloji bağımlılığı ile ilgili sosyal araştırmaların sunumu
10- Alkol bağımlılığı, özellikleri, belirtileri ve tehlikeleri
11- Alkol bağımlılığı tedavi şekilleri, tedbirleri ve mücadele şekilleri
12- Alkol bağımlılığıyla mücadele kapsamında toplumsal farkındalık etkinlikleri
13- Madde bağımlılığı, özellikleri, belirtileri ve tehlikeleri
14- Madde bağımlılığı tedavi şekilleri, tedbirleri ve mücadele şekilleri
15- Madde bağımlılığıyla mücadele kapsamında toplumsal farkındalık etkinlikleri
16- Yarıyıl sonu sınavları
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bağımlılık çeşitlerini ve tanımlarını bilir.
2- Sağlığın önemini bilir. Sağlıklı kalmak için yapılması gerekenleri bilir.
3- TÜTÜN BAĞIMLILIĞI İLE İLGİLİ TEDAVİ, TEDBİR VE MÜCADELE YÖNTEMLERİNİ BİLİR.
4- TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI İLE İLGİLİ TEDAVİ, TEDBİR VE MÜCADELE YÖNTEMLERİNİ BİLİR.
5- ALKOL BAĞIMLILIĞI İLE İLGİLİ TEDAVİ, TEDBİR VE MÜCADELE YÖNTEMLERİNİ BİLİR.
6- MADDE BAĞIMLILIĞI İLE İLGİLİ TEDAVİ, TEDBİR VE MÜCADELE YÖNTEMLERİNİ BİLİR.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar TÜRKİYE MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI - TÜRKİYE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE EĞİTİM PROGRAMLARI https://tbm.org.tr/

Ders ile ilgili dosyalar