Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Üçüncü düzey |
GK 107 |
|
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders teorik ve pratik olmak üzere iki kısımda verilmektedir. Teorik kısımda değişik eğitim öğretim materyalleri ile desteklenen ders anlatım, soru cevap yöntemleri ile öğrencilere anlatılmaya çalışılmaktır. Uygulama kısmında ise anlatılan teorik bilgilerin özellikle mesleki açıdan ve hayatlarında en çok kullanacakları alanlarla sentezlenerek ürünler çıkartmaları ve bu süreçlerde yaşadıkları sıkıntıların toplu olarak tartışılarak giderilmesi ile işlenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Bilgisayar kavramının öğrenilmesi ve bilgisayarın donanımsal ve yazılımsal açıdan incelenmesidir. Öğrencinin yanlış ve eksik öğrenmelerinin giderilmesidir. Donanımsal açıdan bilgisayarı oluşturan en temel donanımları, çalışma prensipleri çalışma anı hataları bilgisayarın performansı açısından önemi ve satın alınırken dikkat edilecek hususların anlatılması ile gerçekleştirilmektedir. Yazılımsal açıdan ise kişinin işletim sistemlerini kelime hesap ve sunum editörlerini öğrenmesi, bu editörlerle mesleki ve gündelik hayatta yapabileceklerin tartışılması öğrenmesi ve ürünler açığa çıkarması amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Bilgisayar kavramını temel düzeyde donanımsal ve genel anlamda yazılımsal olarak inceleyen genel anlamda editörler ve çalışma prensipleri ile kişinin elektronik ortamda kendini gerçekleştirmesini saylayan bir ders.
|
1- |
Dersin amacı ve işlenişi hakkında öğrencilere bilgi vererek, dersin işlenişi ve değerlendirmesi aşamalarının istişare edilmesi.
|
2- |
Bilgi Teknolojilerinin Temel Kavramları (Bilgisayarın Parçaları, Temel Donanımlar Ve Kullanımları) 1. Giriş Aygıtları 2. Görüntü Aygıtları 3. Veri Depolama Araçları 4. Multimedya Araçları 5. Bilgisayar Kasası ve İçerisinde Yer Alan Parçalar 6. Bilgisayar Toplama ve Satın Alma Kılavuzu 6.1. Bilgisayar Modeli Seçimi 6.2. Bilgisayar Almadan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler 6.3. PC Toplarken İzlenmesi Gereken Yollar 7. Laptop Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler 8. Yaygın Bilgisayar Arızaları ve Onarımı 8.1. Arızalı Donanımın Tespiti 8.2. Donanım Arızaları 8.3. BIOS ve BIOS Arızaları
|
3- |
Bilgisayar Kullanımı ve Dosya Yönetimi 1. İşletim Sistemi Kurulumu, Format Ve Gerekli Düzenlemeler 1.1. Format ve Disk Bölümleme 1.2. Format Atmak 1.3. Format Sonrası Yapılması Gerekenler 1.4. İşletim Sistemi Kurulduktan Sonrasında Yapılması Gerekenler 2. Windows 10 İşletim Sistemlerini Kullanmak, Kişiselleştirmek Ve Yönetmek Bilgisayar Kullanımında Temel Yetenekler 1. Klavye Kullanımı 2. Mouse Kullanımı 3. Pencereler ile Çalışmak 4. Klasörler ile Çalışmak 5. Dosyalar ile Çalışmak En Çok Kullanılan Ücretsiz Yazılımlar 1. WinRAR ile Dosyaları Sıkıştırmak 2. GOM Player ile Video Dosyalarını Açmak 3. IrfanView ile İmaj Dosyalarını Açmak 4. Foxit Reader ile PDF Okumak 5. CD BurnerXP ile CD-DVD Yazdırmak 6. FlashGet ile İnternetten Hızlı Dosya İndirmek 7. CCleaner ile Sistem Bakımı Yapmak 8. Free Screen Recorder ile Ekranı Video Olarak Keydetmek 9. TeamViewer ile Başka Bilgisayarlara Bağlanmak
|
4- |
Bilgisayar Güvenliği 1. Bilgi ve Bilgisayar Güvenliği 2. Bilgi Güvenliğinin Hayatımızdaki Önemi 3. Bilgi ve Bilgisayar Güvenliğine Giriş 4. Hacker’ların Sıklıkla Kullandıkları Saldırı Metotları ve Uyarılar 5. Bilinçli Kullanıcı Olmak İçin Yapılması Gerekenler 6. İnterneti Güvenli Kullanmak Ev Ve Ofis Kablolu-Kablosuz Yerel Ağ Kurulumu Ve Paylaşımlar 1. Ağ Kurulumuna Başlamadan Önce Bilinmesi Gerekenler 2. Ağ Donanım Araçları ve Bağlantı Sistemleri 3. Ağ Kurulum Sihirbazı ile Yerel Ağ Kurmak ve Yerel Ağa Bağlanmak 4. Dosya ve Yazıcı Paylaşımını Açmak 5. Sürücü, Dosya ve Klasör Paylaşmak 6. Ağ Bağlantısını Kontrol Etmek ve Paylaşılan Klasörlere Erişmek 7. Güvenlik Duvarı İnternet Ve E-Posta Kullanımı 1. İnterneti Tanımak ve Bağlanmak 2. Web Tarayıcıları ile İnternette Gezinmek 3. İnternette Arama Yapmak 4. E-Posta Hesabı Açmak ve Kullanmak 5. Mesajlaşma ve Sohbet 6. Sosyal Paylaşım Sitelerini Kullanmak 6.1. Facebook 6.2. Twitter 6.3. Youtube 6.4. Wikipedia 7. İnternette Dosya Paylaşmak ve İndirmek 7.1. Dosya Paylaşım Sitelerini Kullanmak 7.2. Sanal Depolama Alanlarını Kullanmak 8. Ebeveyn Kontrolü ile Güvenli İnternet Sağlamak En Çok Kullanılan Ücretsiz Yazılımlar 1. WinRAR ile Dosyaları Sıkıştırmak 2. GOM Player ile Video Dosyalarını Açmak 3. IrfanView ile İmaj Dosyalarını Açmak 4. Foxit Reader ile PDF Okumak 5. CD BurnerXP ile CD-DVD Yazdırmak 6. FlashGet ile İnternetten Hızlı Dosya İndirmek 7. CCleaner ile Sistem Bakımı Yapmak 8. Free Screen Recorder ile Ekranı Video Olarak Keydetmek 9. TeamViewer ile Başka Bilgisayarlara Bağlanmak Sağlıklı Bilgisayar Kullanma Kılavuzu
|
5- |
Kelime İşleme Editörü 1. Kelime işlem yazılımında sekmeler, gruplar ve komut düğmeleri 2. Dipnot ekleme 3. Eksen başlığı ekleme 4. Etiket oluşturma Kelime İşleme Editörü 1. İade adresi ayarlama 2. Kaynak bulma 3. Kaynak ve alıntı ekleme 4. Kaynakça oluşturma
|
6- |
Kelime İşleme Editörü 1. Yeni stil oluşturma 2. Yerleşik başlık stillerini kullanma 3. Zarf oluşturma - yazdırma - kaydetme 4. Gözden geçirme, Değişiklikleri İzleme Kelime İşleme Editörü 1. Özel madde işaretli liste oluşturma 2. Onay kutuları ve metin ekleme 3. Şablon oluşturma 4. Şablona içerik denetimleri ekleme 5. Şablonun tüm içeriklerine koruma ekleme
|
7- |
Sunu Hazırlama Editörü 1. Profesyonel Sunu Hazırlama Teknikleri
|
8- |
Profesyonel Sunu Hazırlama Teknikleri, Web Sitesi ve Animasyon Hazırlama
|
9- |
Elektronik Tablolama Editörü Veri ve tablo kavramı Doğru ve hızlı bilgi girişi, değiştirilmesi, Verilerin koşullu biçimlendirilmesi Özel seçim ve yapıştırma teknikleri, sayfalarda veri arama ve değiştirme Stiller ve şablonlar kullanma ve oluşturma Sayfa yapısı, yazıcı çıktı ayarları, özel görünümler
|
10- |
Elektronik Tablolama Editörü Çalışma kitaplarının açılmasını, değiştirilmesini korumak, korumaları kaldırmak Çalışma kitabının yapısını korumak, formülleri gizlemek veya göstermek Metin dosyalarını Excel içinden açma ve farklı biçimlerde kaydetmek Çoklu çalışma kitapları ve sayfaları arasında çalışmak, toplu kaydetmek Çalışma kitaplarında arasında bilgiyi bağlamak, köprüler yerleştirmek
|
11- |
Elektronik Tablolama Editörü Grafikler oluşturmak, seçeneklerini değiştirmek ve çoklu grafiklerle çalışmak Grafiklere eğilim çizgisi, hata çubukları eklemek, iki eksenli grafikler çizmek Tablolar hazırlama, tablolara veri girişi, veriyi sıralama, süzme, alt toplamlar Elektronik Tablolama Editörü Göreceli ve mutlak adresler Excel''''''''de aritmetik işlemler ve işlevler Toplam, ortalama, mod, medyan, maksimum, minimum ve standart sapma Regresyon, korelasyon, varyans, kovaryans
|
12- |
Elektronik Tablolama Editörü Mantıksal işlevlerin kullanılması Bir veri listesindeki değerleri arama (düşeyara ve yatayara) Koşullu istatistik bilgiler (vseçort, vseçtopla, ..) Tanımlayıcı istatistik Rastgele sayı üretimi Elektronik Tablolama Editörü Formül denetleme, değişiklikleri izleme, gözcü Özet tablolar oluşturmak (Pivot table) Senaryo yönetimi, hedef arama Çözücüyü kullanarak bir sorunu tanımlama ve çözme
|
13- |
Elektronik Tablolama Editörü Makrolar Makro oluşturmak, çalıştırmak, Makro (VBA) programlamaya giriş Makro düzenlemek, silmek, yeni işlevler yazma Elektronik Tablolama Editörü Makrolar Değişkenler Hücre tanımlama Koşul yapıları Elektronik Tablolama Editörü Makrolar Makro (VBA) programlamada döngüler ve biçimlendirme komutları
|
14- |
Genel Tekrar ve Uygulama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci günlük hayatta bilgisayar satın alırken dikkat edilecek hususları öğrenir ve çevresine rehberlik edebilir.
|
2- |
Öğrenci herhangi bir bilgisayarda yaşanan donanımsal sıkıntıları anlar en azından genel yorum yapabilecek düzeye gelir.
|
3- |
İşletim sistemi ve editörler hakkında genel bilgi sahibi olup, açık kaynak ve kapalı kaynak yazılımlar hakkında görüş bildirip aralarında tercih belirtir.
|
4- |
Kelime işleme editörlerinde günlük hayatta ve özellikle mesleki hayatlarında karşılaştıkları problemleri editör aracılığı ile çözer.
|
5- |
Medya okur yazarlık alanında çalışmalar yapar.
|
6- |
Öğrenci, kaliteli sunum yapabilir duruma gelir.
|
7- |
Öğrenci, elektronik posta alır kullanılır.
|
8- |
Kişisel blog sitesi tanımlar ve oluşturur.
|
9- |
Hesap işleme editörlerinde günlük hayatta ve özellikle mesleki hayatlarında karşılaştıkları problemleri editör aracılığı ile çözer.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
1
|
14
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
117
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
30
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
--
|
Yardımcı Kaynaklar
|
--
|
|