Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > ÇOCUK PSIKOLOJISI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK PSIKOLOJISI Birinci düzey SÖP 003 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Eğitim psikolojisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET YAMAÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Rabia ASAL
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim
Dersin amacı Bu ders Sınıf Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin çocuk, çocuk davranışları, çocuğun gelişim aşamaları ve çocuğun öğrenme psikolojisi gibi kavramları yakından tanımaları ve çocuk eğitiminde bilimsel bir tavır takınmaları amacını gütmektedir.
Dersin tanımı Bu amaç doğrultusunda çocuk ve çocukluk kavramları yakından irdelenecek, çocukların gelişim aşamaları ele alınacak, öğrenme ortamlarında çocukların aktif şekilde motive edilmesinde etkili olan yaklaşımlar irdelenecek, çocukların hangi şartlar altında daha iyi öğrendiklerini tartışılacak, oyunun çocuk gelişiminde ve eğitiminde önemi incelenecek ve çocukların yaşadıkları öğrenme güçlükleri gözden geçirilecektir.

Dersin içeriği
1- Çocuk ve Çocukluk Bazı Düşünürlerin Fikirleri
2- Çocukta biliş ve zekâ.
3- Çocuk, dil ve okuryazarlık.
4- Çocukta kişilik ve ahlak.
5- Çocukları nasıl motive ederiz?
6- Çocuk ve öğrenme
7- Özel gereksinimli çocuklar
8- Çocuk ve oyun
9- Sınıf ortamlarında çocuk davranışları ve psikolojisi
10- Kitap İncelemeleri ve sunumları
11- Kitap İncelemeleri ve sunumları
12- Kitap İncelemeleri ve sunumları
13- Kitap İncelemeleri ve sunumları
14- Kitap İncelemeleri ve sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuk ve çocukluk kavramlarını bilimsel olarak tanır.
2- Çocukların bilişsel ve dil gelişimi, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsiyet gelişim aşamalarını kavrar.
3- Çocukların öğrenmesinde etkili olan kuramları karşılaştırır.
4- Oyunun çocukların gelişimindeki önemini fark eder.
5- Disleksi okuma güçlüğünü ve okuma güçlüğüne sahip öğrencilerin özelliklerini tanır.
6- Çocukların cesaretlendirilebilmesi ve güdülendirilebilmesinde etkili olan kuramsal yaklaşımları analiz eder.
7- Sınıfta ortaya çıkan davranış problemlerinin sebeplerini kavrar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar