Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇOCUK PSIKOLOJISI |
Üçüncü düzey |
SÖP 003 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Eğitim psikolojisi
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET YAMAÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. Rabia ASAL
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Bu ders Sınıf Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin çocuk, çocuk davranışları, çocuğun gelişim aşamaları ve çocuğun öğrenme psikolojisi gibi kavramları yakından tanımaları ve çocuk eğitiminde bilimsel bir tavır takınmaları amacını gütmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu amaç doğrultusunda çocuk ve çocukluk kavramları yakından irdelenecek, çocukların gelişim aşamaları ele alınacak, öğrenme ortamlarında çocukların aktif şekilde motive edilmesinde etkili olan yaklaşımlar irdelenecek, çocukların hangi şartlar altında daha iyi öğrendiklerini tartışılacak, oyunun çocuk gelişiminde ve eğitiminde önemi incelenecek ve çocukların yaşadıkları öğrenme güçlükleri gözden geçirilecektir.
|
1- |
Çocuk ve Çocukluk
Bazı Düşünürlerin Fikirleri
|
2- |
Çocukta biliş ve zekâ.
|
3- |
Çocuk, dil ve okuryazarlık.
|
4- |
Çocukta kişilik ve ahlak.
|
5- |
Çocukları nasıl motive ederiz?
|
6- |
Çocuk ve öğrenme
|
7- |
Özel gereksinimli çocuklar
|
8- |
Çocuk ve oyun
|
9- |
Sınıf ortamlarında çocuk davranışları ve psikolojisi
|
10- |
Kitap İncelemeleri ve sunumları
|
11- |
Kitap İncelemeleri ve sunumları
|
12- |
Kitap İncelemeleri ve sunumları
|
13- |
Kitap İncelemeleri ve sunumları
|
14- |
Kitap İncelemeleri ve sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çocuk ve çocukluk kavramlarını bilimsel olarak tanır.
|
2- |
Çocukların bilişsel ve dil gelişimi, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsiyet gelişim aşamalarını kavrar.
|
3- |
Çocukların öğrenmesinde etkili olan kuramları karşılaştırır.
|
4- |
Oyunun çocukların gelişimindeki önemini fark eder.
|
5- |
Disleksi okuma güçlüğünü ve okuma güçlüğüne sahip öğrencilerin özelliklerini tanır.
|
6- |
Çocukların cesaretlendirilebilmesi ve güdülendirilebilmesinde etkili olan kuramsal yaklaşımları analiz eder.
|
7- |
Sınıfta ortaya çıkan davranış problemlerinin sebeplerini kavrar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
97
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|