Ön koşul dersleri
|
SER223 ALÇI BİÇİMLENDİRME YÖNTEMLERİ - I
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞR.GÖR. MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teknik bilgiler, uygulamalı açıklamalar, bireysel çalışmalar, sunum için ön hazırlık, araştırma, etüt ve yaratıcı tasarımlar. Uygulama tekniklerini uygulamalı örneklerle öğretmek, tek tek öğrencilere şekillendirmede yardımcı olmak, yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak.
|
Dersin amacı
|
Alçı torna makinesi kullanarak dairesel modellerin biçimlendirme öğrenmek ve alçı malzeme ile çok parçalı kalıp alabilmek ve endüstriyel üretime uygun işlevsel tasarımlar ortaya koyabilmek.
|
Dersin tanımı
|
Döküm çamuru ile üretilebilir dairesel formların tasrlamak ve tasarıma göre alçı torna makinesi kullanarak alçı model biçimlendirmek. Yanı sıra çok parçalı alçı kalıp almak ve ürünü çoğaltmak.
|
1- |
Ders tanıtımı, ders içeriği, puanlama sistemi ve seramik ürünü için modelcilik ve kalıpçılığında alçının kullanım alanları hakkında bilgilendirme. Dönemde ki gerekli malzeme ve araçlar gösterme.
|
2- |
Seramik endüstriyel ve işlevsel bir ürünün (Alçı tornası yöntemlerine uygun dairesel bir biçimi sahip ürünün) araştırmaları ve tasarlaması.
|
3- |
Ürünün tasarlaması ve teknik çizimleri tamamlanaması.
|
4- |
Tasarlanan ürün ölçüler dahilinde modelin şekillendirilmesi.
|
5- |
Tasarlanan ürün ölçüler dahilinde modelin şekillendirilmesi devam.
|
6- |
Tasarlanan ürün ölçüler dahilinde modelin şekillendirilmesini tamamlanaması.
|
7- |
Modelin bitirmesi ve rötuşlanması.
|
8- |
VİZE SINAV HAFTASI (Öğrencilere önceden dağıtılmış olan kriter ve sorumlulukların belirtildiği puanlama tablosunda bildirilen vize sınavı sorumluluğunun yerine getirilmesi)
|
9- |
Tasarıma uygun kalıbını alınması.
|
10- |
Kalıp almayı devam edilmesi.
|
11- |
Kalıpların tamamlanması ve döküm çamuru hazırlanması.
|
12- |
Döküm çamuru kullanarak üretme ve çoğaltma.
|
13- |
Döküm çamuru kullanarak üretme ve çoğaltma. Ürünlerin kurutulması ve rötuşlanması.
|
14- |
Üretilen objelerin pişirilmesi ve sırlanması.
|
15- |
Ürünlerin son hazırlıkları. Sınava sonum hazırlıkları.
|
16- |
FİNAL HAFTASI (Öğrencilere önceden dağıtılmış olan kriter ve sorumlulukların belirtildiği puanlama tablosunda bildirilen vize sınavı sorumluluğunun yerine getirilmesi)
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Alçı torna kullanabilme ve belirlenen tasarımların modelerini ortaya koyabilme.
|
2- |
Çok parçalı kalıp alma yöntemi hakkında bilgi sahibi olmak.
|
3- |
Alçı torna ile biçimlendirme yöntemlerine göre seramik ürünü tasarlamı uygulayarak öğrenmek.
|
4- |
Kalıp parça sayısına ve bölme noktalarına karar vermebilme.
|
5- |
Döküm çamuru hazırlayabilme.
|
6- |
Alçı kalıplarda döküm yapabilme, yapılan dökümlerden farklı tasarımlar elde edebilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
2
|
3
|
6
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
2
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Müçteba KUNDUL, “Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri”, Müçteba KUNDUL, İstanbul 2013.
|
|