Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > ALÇI BİÇİMLENDİRME VE KALIP YÖNTEMLERİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ALÇI BİÇİMLENDİRME VE KALIP YÖNTEMLERİ-II Birinci düzey SER 204 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri SER223 ALÇI BİÇİMLENDİRME YÖNTEMLERİ - I
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR.GÖR. MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teknik bilgiler, uygulamalı açıklamalar, bireysel çalışmalar, sunum için ön hazırlık, araştırma, etüt ve yaratıcı tasarımlar. Uygulama tekniklerini uygulamalı örneklerle öğretmek, tek tek öğrencilere şekillendirmede yardımcı olmak, yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak.
Dersin amacı Alçı torna makinesi kullanarak dairesel modellerin biçimlendirme öğrenmek ve alçı malzeme ile çok parçalı kalıp alabilmek ve endüstriyel üretime uygun işlevsel tasarımlar ortaya koyabilmek.
Dersin tanımı Döküm çamuru ile üretilebilir dairesel formların tasrlamak ve tasarıma göre alçı torna makinesi kullanarak alçı model biçimlendirmek. Yanı sıra çok parçalı alçı kalıp almak ve ürünü çoğaltmak.

Dersin içeriği
1- Ders tanıtımı, ders içeriği, puanlama sistemi ve seramik ürünü için modelcilik ve kalıpçılığında alçının kullanım alanları hakkında bilgilendirme. Dönemde ki gerekli malzeme ve araçlar gösterme.
2- Seramik endüstriyel ve işlevsel bir ürünün (Alçı tornası yöntemlerine uygun dairesel bir biçimi sahip ürünün) araştırmaları ve tasarlaması.
3- Ürünün tasarlaması ve teknik çizimleri tamamlanaması.
4- Tasarlanan ürün ölçüler dahilinde modelin şekillendirilmesi.
5- Tasarlanan ürün ölçüler dahilinde modelin şekillendirilmesi devam.
6- Tasarlanan ürün ölçüler dahilinde modelin şekillendirilmesini tamamlanaması.
7- Modelin bitirmesi ve rötuşlanması.
8- VİZE SINAV HAFTASI (Öğrencilere önceden dağıtılmış olan kriter ve sorumlulukların belirtildiği puanlama tablosunda bildirilen vize sınavı sorumluluğunun yerine getirilmesi)
9- Tasarıma uygun kalıbını alınması.
10- Kalıp almayı devam edilmesi.
11- Kalıpların tamamlanması ve döküm çamuru hazırlanması.
12- Döküm çamuru kullanarak üretme ve çoğaltma.
13- Döküm çamuru kullanarak üretme ve çoğaltma. Ürünlerin kurutulması ve rötuşlanması.
14- Üretilen objelerin pişirilmesi ve sırlanması.
15- Ürünlerin son hazırlıkları. Sınava sonum hazırlıkları.
16- FİNAL HAFTASI (Öğrencilere önceden dağıtılmış olan kriter ve sorumlulukların belirtildiği puanlama tablosunda bildirilen vize sınavı sorumluluğunun yerine getirilmesi)
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alçı torna kullanabilme ve belirlenen tasarımların modelerini ortaya koyabilme.
2- Çok parçalı kalıp alma yöntemi hakkında bilgi sahibi olmak.
3- Alçı torna ile biçimlendirme yöntemlerine göre seramik ürünü tasarlamı uygulayarak öğrenmek.
4- Kalıp parça sayısına ve bölme noktalarına karar vermebilme.
5- Döküm çamuru hazırlayabilme.
6- Alçı kalıplarda döküm yapabilme, yapılan dökümlerden farklı tasarımlar elde edebilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 3 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Müçteba KUNDUL, “Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri”, Müçteba KUNDUL, İstanbul 2013.

Ders ile ilgili dosyalar