Giriş | English

Lisans > Eczacilik Fakültesi > Eczacilik > BAHAR STAJI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAHAR STAJI Birinci düzey STJ 502 Zorunlu 10 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÇELİK TEKELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dersler pratik olarak eczanede görüldüğünden her eczanenin mesul müdürü stajyerleri eğitmektedir.
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Staj komisyonunda sorumlu öğretim üye/elemanları
Dersin veriliş şekli Eczanede pratik olarak bahar döneminde haftada 2 gün olarak uygulamalı şekilde eczane mesul müdürü tarafından eğitim verilmektedir.
Dersin amacı Mezun olacak öğrencilerimizi eczane eczacılığının en temel konuları hakkında eğitmek ve onları meslek yaşamlarına hazırlamak
Dersin tanımı Bu derste, 5. sınıf güz dönemi içinde uygulamalı olarak temel eczane eczacılığı bilgileri eczane mesul müdürleri tarafından öğrencilerimize aktarılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Eczanede tutulan defterler
2- Sağlık Uygulama Tebliği ve ilişkin hükümler
3- Eczanelerde bulunan ilaçların saklanma koşulları
4- Özel durumlu preparatlar
5- Majistral İlaçlar
6- Majistral İlaçlar
7- Müstahzarlar (Tanım, Farmakolojik sınıflandırma)
8- ARASINAV
9- Müstahzarlar (Eşdeğer ilaç, ilaç-ilaç, ilaç-besin etkileşimleri)
10- Özel durumlarda ilaç kullanımı (Özel durum hasta reçeteleri)
11- Özel durumlarda ilaç kullanımı (Özel durum hasta reçeteleri)
12- Reçete Kaydı (SGK dışı kurum reçeteleri)
13- İlaç Dışı Ürünler
14- Eczane Yönetimi (Mali yönetim)
15- Eczane Yönetimi (Satış ve Pazarlama)
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hasta ile etkili iletişimi kurma metotlarını öğrenir.
2- Reçete okuma ve reçetenin sisteme işlenmesini öğrenir.
3- Hastalara ilaç konusunda danışmanlık yapma bilgi ve becerisini kazandırır.
4- Eczanenin resmi işlemlerini öğrenir.
5- Eczane yönetiminin ve eczane çalışanı ile etkili iletişim bilgisini kazanır.
6- Deontoloji kavramının mesleğin her alanında uygulanmasını sağlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2- Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3- Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4- Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5- Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6- İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7- Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8- Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9- Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10- Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11- İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12- Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13- İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14- İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17- Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18- İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19- Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20- En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 8 96
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 8 96
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 6 84
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     295
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Tıbbi Farmakoloji kitabı, Oğuz Kayaalp 2.Vademecum ilaç rehberi 3.Türk Farmakopesi 4.Tıbbi Formüler kitabı 5.Rx media farma programı
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar